Американска компания съветва рекламодателите да се откажат от Facebook

Американска компания съветва рекламодателите да се откажат от Facebook

Една от най-известните фирми за пазарни изследвания в Съединените щати - Forrester Research - препоръчва на рекламодателите в Америка да не залагат на Facebook в маркетинга си.

Защо? Каква е историята?

Business Insider разказва. 

Forrester има "традиции" на издаване на доклади, в които представя най-голямата социална мрежа в лоша светлина пред компаниите. Миналата година фирмата посочи, че Facebook "предава фирмите" като "не спазва обещанието си за социален маркетинг". Сега нанася пореден удар с препоръката "спрете да използвате сайта, ако сте си поставили за цел да изградите социални контакти с клиентите си". 

Докладът, в който пише това, е озаглавен "Стратегии за социални връзки, които работят".Той следва съобщението на Facebook от петък, че ще намали обхвата на "промоционалните" публикации от страници на марки и фирми дори още повече през януари 2015 г. От компанията на Марк Зукърбърг твърдят, че идеята е "да се увеличи свързаността на съдържанието с потребителя и качеството на публикациите, които достигат до него". В същото време това още повече ще обезцени публикациите, които марките споделят в страниците си. То означава, че рекламодателите ще трябва да купуват още повече реклама във Facebook, за да си гарантират по-сериозна дистрибуция на съдържанието до феновете им. А те и без това са подразнени от факта, че им се налага да плащат на Facebook през тази година, за да получават услугата на видимост, която имаха безплатно през 2012 г. 

В този контекст Нейт Елиът от Forrester коментира, че решението на Facebook да намали още повече видимостта на публикациите другата година и фактът, че рекламодателите продължават да са недоволни от представянето на Facebook страниците си спрямо преди, налагат на анализаторите да си мислят, че компаниите "реално нямат връзка в социалните медии с клиентите си". Той добавя, че е време марките, "които губят значителни финансови, технологични и човешки ресурси в социалните медии, които не донасят стойност", да преосмислят стратегията си. Тук под социални медии той има предвид не само Facebook, но и Twitter. Затова според него трябва да се намерят други начини чрез дигитален маркетинг да се достига до хората. Един от тях може да бъде използването на по-малки социални мрежи. Според Елиът тези сайтове са по-малко претрупани и могат да бъдат по-ефективни. 

През февруари рекламна агенция Ogilvy предупреди, че видимостта на публикациите от марки ще спадне през 2014 г. до 2%. Тази есен друго изследване на фирмата за медийни анализи Socialbakers, представено в блога Digiday, съобщи, че Facebook ощетява марките за сметка на други типове страници в нея. Бизнесът може да достигне най-много 25% от феновете си в социалната мрежа месечно, докато страниците на знаменитости стигат до 54% от почитателската си база, а новинарски медии - до 58%. Изследването е проведено в месеците между януари и септември. 

Елиът прогнозира, че в следващите две години "пазарите на внимание в социалните медии най-сетне ще спрат да бъдат обсебени от Facebook". Това ще се случи с компаниите, ако следват съветите на Forrester. Анализаторът казва, че едва ли фирмите ще спрат да отделят пари за Facebook, но вече разбирането им за рекламата в сайта ще се промени. Те ще гледат на нея като на рекламата в Googlе. Ще я възприемат по-скоро като статична, отколкото като присъствие в социална мрежа, което предлага обратна връзка на бизнеса с хората. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ