Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Американска компания съветва рекламодателите да се откажат от Facebook
Една от най-известните фирми за пазарни изследвания в Съединените щати - Forrester Research - препоръчва на рекламодателите в Америка да не залагат на Facebook в маркетинга си.
Защо? Каква е историята?
Business Insider разказва.
Forrester има "традиции" на издаване на доклади, в които представя най-голямата социална мрежа в лоша светлина пред компаниите. Миналата година фирмата посочи, че Facebook "предава фирмите" като "не спазва обещанието си за социален маркетинг". Сега нанася пореден удар с препоръката "спрете да използвате сайта, ако сте си поставили за цел да изградите социални контакти с клиентите си".
Докладът, в който пише това, е озаглавен "Стратегии за социални връзки, които работят".Той следва съобщението на Facebook от петък, че ще намали обхвата на "промоционалните" публикации от страници на марки и фирми дори още повече през януари 2015 г. От компанията на Марк Зукърбърг твърдят, че идеята е "да се увеличи свързаността на съдържанието с потребителя и качеството на публикациите, които достигат до него". В същото време това още повече ще обезцени публикациите, които марките споделят в страниците си. То означава, че рекламодателите ще трябва да купуват още повече реклама във Facebook, за да си гарантират по-сериозна дистрибуция на съдържанието до феновете им. А те и без това са подразнени от факта, че им се налага да плащат на Facebook през тази година, за да получават услугата на видимост, която имаха безплатно през 2012 г.
В този контекст Нейт Елиът от Forrester коментира, че решението на Facebook да намали още повече видимостта на публикациите другата година и фактът, че рекламодателите продължават да са недоволни от представянето на Facebook страниците си спрямо преди, налагат на анализаторите да си мислят, че компаниите "реално нямат връзка в социалните медии с клиентите си". Той добавя, че е време марките, "които губят значителни финансови, технологични и човешки ресурси в социалните медии, които не донасят стойност", да преосмислят стратегията си. Тук под социални медии той има предвид не само Facebook, но и Twitter. Затова според него трябва да се намерят други начини чрез дигитален маркетинг да се достига до хората. Един от тях може да бъде използването на по-малки социални мрежи. Според Елиът тези сайтове са по-малко претрупани и могат да бъдат по-ефективни.
През февруари рекламна агенция Ogilvy предупреди, че видимостта на публикациите от марки ще спадне през 2014 г. до 2%. Тази есен друго изследване на фирмата за медийни анализи Socialbakers, представено в блога Digiday, съобщи, че Facebook ощетява марките за сметка на други типове страници в нея. Бизнесът може да достигне най-много 25% от феновете си в социалната мрежа месечно, докато страниците на знаменитости стигат до 54% от почитателската си база, а новинарски медии - до 58%. Изследването е проведено в месеците между януари и септември.
Елиът прогнозира, че в следващите две години "пазарите на внимание в социалните медии най-сетне ще спрат да бъдат обсебени от Facebook". Това ще се случи с компаниите, ако следват съветите на Forrester. Анализаторът казва, че едва ли фирмите ще спрат да отделят пари за Facebook, но вече разбирането им за рекламата в сайта ще се промени. Те ще гледат на нея като на рекламата в Googlе. Ще я възприемат по-скоро като статична, отколкото като присъствие в социална мрежа, което предлага обратна връзка на бизнеса с хората.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.