Ани Лейбовиц за творческия процес в рекламата

Ани Лейбовиц за творческия процес в рекламата

Творците трябва да вярват в себе си, а марките трябва да вярват в тях.

Това бе едно от посланията на най-известната жена сред съвременните фотографи в света - американката Ани Лейбовиц. Тя бе един от специалните гости на сцената на Международния рекламен фестивал в Кан тази година. Говори пред публика от опита си на илюстратор и автор на популярната рекламна кампания със сюрреалистични снимки на известни личности като приказни герои, изработена от нея за Disney.

В рамките на кампанията Лейбовиц представи Скарлет Йохансон като Пепеляшка, Ръсел Бранд като капитан Кук, Джеф Бриджис като Звяра от приказката за красавицата и звяра.

Фотографката, автор на световноизвестната предсмъртна снимка на Джон Ленън с Йоко Оно от 8 декември 1990 г., даде съвети на младите творци.

„Всичко е свързано с това да се доверите на чувствата и мисленето си. Трудно е – това е причината да не работя по толкова много рекламни кампании. Но ако започнете да се разкъсвате на парчета, докато работите, и опитвате да угодите на всички, няма да можете. Не мисля, че щях да просъществувам толкова дълго, ако бях слушала някого”, каза тя.

Най-голямо предизвикателство за нея е било илюстрирането на класически разказ в една снимка. „Когато се приготвях за фотосесия, се връщах назад и прочитах всички истории, не само тези на Disney. Четях приказките на братя Грим. Прочетох всичко, което е довело до начина, по който Disney интерпретира историята. Намерих начин да се впусна в него. Всъщност, съчетах много неща в работата си. Но най-трудната част ми бе как да избистря идеята си и ситуацията на цяла една приказка в една единствена картина. Задавах си въпроса кой ли е моментът в тази конкретна история, най-подходящ за снимка”, разказа Лейбовиц.

Според нея кампанията й е успяла, защото е различна и илюстрира стари истории, използвайки съвременни личности-икони. „Дори не мисля за проекта като за реклама. Мисля за него като за разказване на истории”, добави тя.

И призна, че идеята й не е създадена да бъде стимул за печалби, какъвто трябва да е рекламата за бизнеса. По-скоро е инструмент за издигане на тежестта на марката Disney и нейно задържане в съвременността.

Скарлет Йохансон като Пепеляшка в кампанията на Ани Лейбовиц.Скарлет Йохансон като Пепеляшка в кампанията на Ани Лейбовиц.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ