Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Безполезните и полезните вложения в бранда
За някои компании инвестирането в бранда кой знае защо постоянно се оказва безполезен разход, а за други – изгодно вложение. Откъде идва разликата? От поставянето на целите, коментират специалистите от брандинг компанията Freedomart. Те проследяват и описват как формулирането и възлагането на поръчките в тази област предопределя крайния резултат.
Цел: "Искам колкото се може повече хора да научат колкото се може по-бързо за моя продукт без значение колко ще ми струва".
На кого да се възложи: На рекламна агенция.
Рекламата не създава, а популяризира бранда. Агенцията обаче ще ви помогне да се разработи ефективен медия план с ефективно разпределение на предвидения бюджет. Ще ви издейства отстъпки за различни рекламни пакети и така целта ще бъде покрита – за кратко време много потребители ще научат за вашия продукт.
Рискове: Рекламата не може да промени вашия продукт или вашата компания. Тя може само да информира за нея. Рекламата осигурява бързо разпространение на информация, което обаче приключва в момента, в който се изчерпи заделения бюджет. Тъй като е разчетена за определен и в този смисъл ограничен срок от време, рекламата няма да успее да осведоми потребителя за всички особености на бранда. Няма на света рекламна агенция, която да гарантира, че разработената от нея кампания ще доведе до Х пъти увеличение на продажбите.
Какво не си струва да се възлага на рекламна агенция?
• Брандинг. В повечето случаи те могат да ви предложат само разработка на визуализация, но не и провеждане на необходимите за тази цел изследвания.
• Изследване на пазара. Винаги съществува вероятност агенцията да купи готово изследване и да го представи като собствено.
• Промишлен дизайн.
***
Цел: "Искам креативна концепция за реклама/кампания и т.н."
На кого да се възложи: Обърнете се към криейтив агенция, независимо дали родна или задгранична. Не жалете средства – криейтивът може да се окаже онази вълшебна пръчица, която ще прикове масовия интерес към оригиналните и уникални свойства на вашия продукт.
Рискове: Основното оръдие на труда на специалистите по криейтив е въображението. По тази причина границите на творческата фантазия трябва да се ограничават с предварително зададената рамка на посланието към целевата аудитория. А то се базира на изследвания на пазара, определяне на аудиторията и разработена пазарна стратегия.
Какво не си струва да се поръчва на криейтива?
• Разработване на дизайн на опаковка. Идеята може да бъде много оригинална, но практически непригодна.
• Изследване на пазара.
***
Цел: "Искам да увелича ефективността на компанията на всички нива".
Брандингът е точно платформата, върху която впоследствие се гради успешния маркетинг, рекламата и пиара на продукта. Той е нематериалният актив на компанията, който след това бива транслиран от рекламата, пиара и маркетинга до ума на потребителите. Да, всяка от тези услуги може да се получи поотделно на пазара, но малцина си дават сметка, че да се харчат огромни рекламни бюджети без работеща стратегия на пазара е равносилно на това постоянно да пресичаш на червено – може да ти провърви, а може и не.
Брандингът е призван да увеличава ефективността на кампанията – от персонала, до рекламата.
На кого да се възложи: Много ясно, на брандинг компания. Всичко, което върши тя, е подчинено на принципа да има широка доказателствена база за ефективност. Добрите в този занаят решават комплексни задачи от сорта на завладяване на определена ниша на пазара и се стараят да докажат инвестиционната привлекателност на предложенията си.
Разбира се, в обхвата на тази дейност биха могли да дадат съвет за промяна в цвета, формата или аромата на продукта, който клиентът иска да наложи на пазара. Или пък да разработят отделен логотип, да направят медия план. Но най-важното е, че работят в толкова тесен контакт с клиента, че той е заинтересован да бъде напълно откровен и да признае: „Продуктът ни не е върха, но трябва да го продаваме.”
Рискове: Решенията, които носят печалби, не винаги се приемат безусловно от потребителите.
Контролът по въвеждането на бранда на пазара задължително трябва да бъде поето като ангажимент от наетия от вас изпълнител. В противен случай, можете да загубите всички вложени инвестиции в брандинга.
Какво не си струва да се възлага на брандиг компания?
• Медия-планиране.
• Създаване на видео-клипове.
• Създаване на сайтове.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.