Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Бизнес клишетата, които трябва да забравим
Няколко изтъркани фрази битуват от години в рекламата, описанието на продукти, потребителското обслужване и мениджърския жаргон, лишени от смисъл. Дори някога да са били гръмки и обещаващи, днес те са клишета.
За тях разказва американското списание Inc. То изброява 10 банални фрази в бизнеса, които трябва да пратим в историята.
Ето кои са.
„Очаквайте неочакваното“. Ако се замислим логично, как бихме могли да очакваме нещо, което не сме могли да очакваме? По-добрият подход е „Ако се случи нещо неочаквано, което не сме планирали, предлагаме стъпки за действие". Или "Ако попаднете на нещо, с което не сте сигурни как да се справите, обадете се и ще измислим решението заедно“. Вместо да започвате с кухи фрази, дайте рамка как ще бъдат правени решенията и какви проблеми могат да възникнат.
„С цялото ни уважение...“ Излишно е да казвате това, ако ще последва критика. Предизвестието едва ли ще означава нещо.
„Няма проблем“. Използвана в езика на потребителското обслужване фразата преобръща правилното разпределение на ролите. Не служителите на компанията трябва да са тези, които я казват, а обратно – клиентите.
„В крайна сметка“. Обикновено служи за обобщение, към което може да се премине и без това да се казва.
„Революционен“. Днес вече всички продукти се оказват такива, от дигиталните фотоапарати до боите за коса. Но някога и DVD плейърите са били описвани с това определение. А днес вече ги няма, нали?
„Ако трябва да бъдем честни...“. Казано от името на дадена компания, този израз внушава излишна оправдателност и демонстративност в изказа. Самото му значение е смущаващо – то показва, че може да има такава нужда, но може и да няма.
„Управление на очакванията“. Макар и рядко срещана в много езици, тази фраза се използва в професионалния жаргон на западните общества като "manage expectations", но е подмолна. Казана на търговец, може да се разбере като отваряне на вратичка той да ползва всички необходими средства, които прецени, за да постигне целта си и да угоди на клиент, включително манипулация.
„Да дадеш от себе си 120%“. Има и по-добри начини да се покаже, че са нужни извънредни усилия.
„Това е положението“. Що за прозрение?
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.