Бизнес клишетата, които трябва да забравим

 Бизнес клишетата, които трябва да забравим

Няколко изтъркани фрази битуват от години в рекламата, описанието на продукти, потребителското обслужване и мениджърския жаргон, лишени от смисъл. Дори някога да са били гръмки и обещаващи, днес те са клишета.

За тях разказва американското списание Inc. То изброява 10 банални фрази в бизнеса, които трябва да пратим в историята.

Ето кои са.

„Очаквайте неочакваното“. Ако се замислим логично, как бихме могли да очакваме нещо, което не сме могли да очакваме? По-добрият подход е „Ако се случи нещо неочаквано, което не сме планирали, предлагаме стъпки за действие". Или "Ако попаднете на нещо, с което не сте сигурни как да се справите, обадете се и ще измислим решението заедно“. Вместо да започвате с кухи фрази, дайте рамка как ще бъдат правени решенията и какви проблеми могат да възникнат.

„С цялото ни уважение...“ Излишно е да казвате това, ако ще последва критика. Предизвестието едва ли ще означава нещо.

„Няма проблем“. Използвана в езика на потребителското обслужване фразата преобръща правилното разпределение на ролите. Не служителите на компанията трябва да са тези, които я казват, а обратно – клиентите.

„В крайна сметка“. Обикновено служи за обобщение, към което може да се премине и без това да се казва.

„Революционен“. Днес вече всички продукти се оказват такива, от дигиталните фотоапарати до боите за коса. Но някога и DVD плейърите са били описвани с това определение. А днес вече ги няма, нали?

„Ако трябва да бъдем честни...“. Казано от името на дадена компания, този израз внушава излишна оправдателност и демонстративност в изказа. Самото му значение е смущаващо – то показва, че може да има такава нужда, но може и да няма.

„Управление на очакванията“. Макар и рядко срещана в много езици, тази фраза се използва в професионалния жаргон на западните общества като "manage expectations", но е подмолна. Казана на търговец, може да се разбере като отваряне на вратичка той да ползва всички необходими средства, които прецени, за да постигне целта си и да угоди на клиент, включително манипулация.

„Да дадеш от себе си 120%“. Има и по-добри начини да се покаже, че са нужни извънредни усилия.

„Това е положението“. Що за прозрение?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ