Брандингът се завръща

Брандингът се завръща

Знаете ли кой е най-скъпият бранд в света? Според годишния анализ на Interbrand това е Coca-Cola. Тази марка се оценява на 77.8 милиарда долара. Сумата е 45% от стойността на компанията по пазарна капитализация.

В продължение на десетилетия големите победители в бизнеса си създават предимства на пазара чрез практиката на брандинг. Така ще бъде и в бъдеще. Целта на изграждането на бранд на компанията е да се създаде начин да бъдат предизвиквани положителни емоции сред хората, когато логото бъде видяно от тях или името на фирмата бъде споменато. Емоцията е тайната сила, най-силното оръжие на маркетинга, който е инструмент на бизнеса.

Печелившите марки провокират чувство на доверие (Visa), вдъхновяват (Nike), приканват към приключения (RedBull). Ако брандът е достатъчно силен, той дори става нарицателно. Например "Kleenex" в САЩ се използва като синоним на почистването с мокри кърпички. "Google" вече е глагол със значение „търся в интернет“ в ежедневната реч. "Windex" се споменава, когато се говори за почистване на прозорци.

"В Силициевата долина сме склонни да вярваме, че по-добрите продукти печелят пазарите", пише Томас Тюнгаз в LinkedIn. По думите му инвеститорите в успешния бизнес сега вярват, че брандът неотменно допринася за ценностите и позиционирането на компанията. Напоследък фокусът се е изместил върху технологиите и дизайна. Но през следващите няколко години маркетингът, брандингът и позиционирането ще се завърнат и ще стават все по-значими за състоянието на компаниите на пазара, смята той.

Бариерите, които пречат на предприемачеството, стават все по-лесни за преодоляване заради навлизането на облачните технологии и фирмите, свързани с тях. Смята се, че конкуренцията сред предприемачите ще се увеличи и те ще достигнат целевата си база от потребители с най-добрите маркетинг съобщения, с изграждането на ефективен бранд. Това ще бъде печелившата формула на бъдещето, смята Тънгъз. В нея брандингът ще бъде с все по-голямо значение.

„Знаем, че разказването на истории ще е това, което ще създава разлика“, допълва той. „Погледнете всяка стока в индустрията и ще съзрете стойността на брандинга. Nike произвежда обувки за бягане. Kleenex продава мокри кърпички. Но всяка от тях предлага и нещо друго – продават идея. Nike продава отлично изпълнение с призива „Само го направи“ (Just do it). Kleenex продава „грижа за семейството“, коментира още авторът. Той твърди, че пестеливите предприемачи, които разумно харчат парите си, ще ограничат инвестициите в маркетинг тактики, които могат да се измерват. Докато технологиите се развиват все по-бързо, инвестициите в брандинг ще станат ключова част от маркетинг усилията на бизнеса.

Причината за всичко това, е че накрая брандът може да стане половината от стойността на компанията. Значим фактор, който я различава на пазара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ