Видео силата на Facebook

114,4 милиона зрители. Толкова се събраха едновременно пред малкия екран в САЩ, за да наблюдават традиционно най-гледаното събитие в ТВ ефира на страната за цялата година - финала на американската футболна лига Супербоул. Броят е рекорден. Той бе оповестен от телевизия Ен Би Си и е рекорд в американската телевизионна история. Изданието на футболния финал е най-гледаното ТВ събитие в Щатите изобщо. С най-висок рейтинг в последните 30 сезона на финала, според Nielsen. 

На фона на тази колосална, но все пак очаквана суперпопулярност, какви изводи правят за себе си след събитието големите марки, които купиха в него реклами на стойност до 4,5 млн. долара за излъчването? Един от изводите е, че тези свръхскъпи кампании вече са най-ефективни, като бъдат стартирани в социалните медии и след това видео рекламата се излъчи по телевизията. Кои социални медии? Преди 2 години традиционно видеото на брандовете се публикуваше в YouTube. Сега обаче се случва нещо ново - Facebook продължава засилено да краде от вниманието, на което се радваше видеопортала на Google. 

Това е едно от заключенията след Супербоул 2015, според материал на Business Insider. 

Facebook вложи големи усилия да развие услугата си за предлагане на видео на рекламодателите в последната година, припомнят авторите. Това явно й се отплаща. 25% от всички прегледи на рекламите от Супербоул бяха в нея, което означава, че тя драстично реже от онлайн видео пазара на YouTube. Набира нарастваща сила. 

За сравнение, предишната година прегледите на реклами от Супербоул в нея бяха 1%, докато в YouTube те бяха 94%. Преднината на YouTube намаля тази година след като много големи марки публикуваха рекламите си както във Facebook, така и в YouTube, според Visible Measures - компания от Щатите, която измеерва онлайн аудитория. 

"Facebook е място, в което ако приятелите ти дискутират нещо, ти споделяш или коментираш, видеото може значително да надхвърли като рекламно представяне YouTube. И това всъщност не беше се случвало по-рано", коментира Браян Шин, шеф на Visible Measures.

В най-голяма степен видеото във Facebook е било печелившо за Budweiser, чиято реклама с изгубения лабрадор беше определена за най-добрата от Супербоул 2015 от няколко водещи онлайн медии за световен маркетинг. За Mercedes-Benz пък се смята, че не е постъпила умно, изработвайки много хубава анимационна реклама - реплика на баснята за костенурката и заека. Защото я публикувала само в YouTube, не и във Facebook. Заради което се ощетила от голяма доза внимание. 

"Нашето мнение е, че ако си маркетолог, вече наистина трябва да се възползваш от всички тези канали онлайн и да не се фокусираш само върху YouTube", коментира Шин.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ