Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Въпросите влияят по-силно на поведението от заповеди и молби
Въпросите предизвикват по-силна психологическа реакция у всеки човек, отколкото отправянето на молби или пък заповеди. Това установиха американски маркетолози вследствие на обстойно изследване.
Влиянието на въпросите върху човешкото поведение е изучавано повече от 40 години в хода на различни изследвания. Последното от тях обобщава резултатите от многогодишните наблюдение, а изводите от него са публикувани в списание Journal of Consumer Psychology.
Учените установили, че въпросителната форма предизвиква у хората силна психологическа реакция и вероятно ги кара да се чувстват некомфортно. Например, въпросът "Събирате ли разделно отпадъците?" може да накара човек да се замисли за състоянието на околната среда и да го мотивира да започне да проявява по-голяма отговорност в опазването й, докато фразата "Събирайте разделно отпадъците" не му оказва такова влияние.
Изследователите също така забелязали, че влиянието на въпросите е по-силно, когато биват задавани през компютър и когато предполагат еднозначен отговор с "Да" или "Не". "Не е трудно да се задават въпроси и това може да се прави не само в хода на лично общуване, но и в реклами, послания, различни онлайн източници и други канали за комуникация", коментира Дейв Спрот, един от авторите на изследването.
Маркетолозите стигнали и до извода, че въпросите са ефективен способ да се влияе не само на личното поведение, но и на масовото потребителско поведение, а също така и в превантивни кампании. Фразата "Ще седнеш ли пиян зад волана?" например оказва по-голямо въздействие от "Не карай пил!", твърдят те.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.