Да живеят интернет банерите!

Да живеят интернет банерите!

Колкото и странно да ви прозвучи, от известно време в международните среди на маркетинга оживено се коментира въпроса дали банер-рекламата умира.

Напротив! Оказва се, че тя ще живее и дори ще се развива в близките няколко години.

Американско проучване от тази седмица прогнозира, че до 2014 г. онлайн рекламата със заградено пространство с лого и препратка ще бъде почти толкова предпочитана, колкото платеното търсене в интернет, съобщава британският сайт за маркетолози ANewKindOfMarketing.

Въпреки, че свързването на търсените думи в интернет със собствената страница ще продължи да струва повече американски долари, интересът към банерите няма да намалее.

По последни данни, американските рекламодатели през 2010 г. са похарчили 12.37 млрд. долара за платено търсене в интернет и 8.88 млрд. за показните банери. Към 2014 г. се очаква тези разходи да се увеличат до над 18 млрд. долара за търсене и близо 16 млрд. за платени рекламни полета.

Тези резултати са изненадващи за мнозина в активната и развита рекламна индустрия в САЩ и за европейските им колеги, които следят тенденциите. Особено, с оглед на широко разпространеното мнение, че банерът бавно умира като ефективно онлайн средство за реклама.

Причината за скептицизма към банерите се дължи на статистиките за силно намалелите кликвания през тях. Оказва се обаче, че полетата ще продължат да бъдат търсени, предимно защото регистрират присъствие на бранда и визуално напомнят за него.

Възходът на интереса към видеорекламата в интернет показва, че специалистите имат полза да разчитат на дисплейната онлайн реклама. Добър вариант в бъдеще ще стане интерактивната поредица от изображения в банера, която създава впечатлението за бавна прожекция, напомняща кадри на филм.

Въпросът е по-скоро не дали банерът умира, а как ще се адаптира към новите способности на технологиите и дигиталните медии. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Денят в цифри
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Почина и младата жена, която беше с 85 % изгаряния след взривовете в Елин Пелин
Тръмп предсказва заплаха от Трета световна война, ако Харис спечели изборите, връща се в града на стрелбата
Франция арестува за шпионаж популярен руски шеф-готвач, издал се сам при престой в България
Астронавтите от капсулата „Starliner“ остават космически заложници, НАСА каза, че не знае кога ще може да ги върне
Страните от Г-20 съгласни за промяна в облагане на свръхбогатите, но по-нататък