Да помолиш за прошка вместо за разрешение

Да помолиш за прошка вместо за разрешение

Във всяко клише има доза истина. Дори и в сферата на мениджмънта.

Ето и едно от тях - по-добре е да поискаш прошка отколкото разрешение. Ако смятате, че сте прав, предприемете твърди действия, вместо да чакате тези, които са на власт да ви позволят да направите нещо, което знаете, че трябва да направите. Обикновено чакаме толкова дълго, че всякаква полза от действието е отдавна отминала, докато стигнем до него.

Всеки иска да бъде част от бандата на бунтовника, но никой не се наема да почука на вратата на шефа заедно с вас, за да обясни защо сте постъпили така.

Ето някои съвети как се иска прошка.

Това не е толкова лесно, колкото изглежда. Ако звучите отбранително, рискувате да дадете цялата власт на хората, които се опитват да осуетят плановете ви. Хленченето рядко постига нещо повече от това да дразни човека отсреща.

Не, трябва да имате план за играта.

Повечето мениджъри казват, че очакват от вас да взимате самостоятелни решения. Това, което обикновено имат предвид е, че сте упълномощени да свършите работата, която винаги извършвате, без да ги безпокоите.

От друга страна, ако демонстрирате прекалено овластяване, може да ги принудите да се опълчат, като най-накрая ви обяснят докъде точно се простира силата ви. Това коства много нервни и още повече Excel-файлове. Ако сте надхвърлили бюджета, във ваш интерес е всички сметки да са налице. Документи, документи, документи. Само фактът, че разполагате с цифри неутрализира възможността някой наистина да се рови из тях.

Ето как Agile / SkunkWorks подхождат към проблема . Ако той или тя е над 50 години, всичко, което трябва да направите, за да ги накарате да ви слушат, е да се споменете SkunkWorks. Малцина разбират наистина какво направи Skunk Works, как работи или дали въобще работи. Това, което знаят, е че всички умни хора през 80-те са писали за тях, така че трябва да са добри.

Може би е време да разгледате друго клише: „Прави каквото ти казвам, а не каквото правя аз”.

 Уейн Търмел, Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ