Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Да прегориш от работа със социалните мрежи
"Изтощена съм вече. Не съм ставала от бюрото от часове. Имам Facebook, Twitter, Pinterest и LinkedIn отворени на десктопа ми. Рядко се налага да протегна ръка и да си взема телефона. Не че има нужда да го вдигам. Усъвършенствах се дотолкова, че наблюдавам текстове и уведомления с периферното си зрение".
С тези думи започва разказ в сайта на сп. Inc. Робин Камарът. Авторката се занимава професионално с маркетинг в социални мрежи и макар това да изглежда приятно, леко и забавляващо занимание за мнозина, всъщност не е така. Постоянното изискване да си онлайн, да отговаряш своевременно на реакции от публиката 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, липсата на движение в рамките на работния ден и най-вече - претрупването на мозъка с информация, известия, аналитични данни, всъщност могат да бъдат много вредни и натоварващи.
Ето как продължава разказът на Камарът.
"Имам целия свят в ръцете си и въпреки това нещо липсва. Когато целунах децата си за довиждане тази сутрин в детската градина, направих ежедневното си обещение да свърша най-добрата си работа заради тях. Това ли е тя?
Ако можехте да прокарате микрофон, който да озвучи гласовете в главата ми в този момент, бихте чули откъси от продължаващ мой вътрешен диалог за социалните мрежи. Той е нещо като: "Ей.. това е забавно.. още пет "харесвания"! Губиш време... Това е решаващо важно изследване... Какво правя? Няма нищо за мен тук... Това заслужава ли си споделянето? Просто продължавай да работиш. Перфектното прозрение, което отключва всичко, може да е в този следващ клик". И т.н., и т.н.
Огромният брой решения, които се налага да вземаме всеки ден (в работата и в живота) води до умора на способността ни да вземаме решения - все по-често срещан парадокс на съвременното общество, известен като decision fatigue. Неукротимите социални мрежи не помагат изобщо. Напротив, те влошават нещата.
За много жени - предприемачи или на свободна практика като мен, нетуъркингът онлайн е ключов за тяхната маркетингова стратегия. Нишови общности от предприемачи се оформят в групи във Facebook и LinkedIn. Те се преврърнаха в съществени ресурси за много дами с бизнес. Но избирането на групите за участие (има над 700 млн. Facebook групи по принцип) и как да се включат в разговора, отнема огромно количество умствена енергия.
Лесно е да бъдеш изцеден и само след няколко часа да се почувстваш претоварен, прегорял или крайно несигурен дали правиш прогрес. За да овладее или избегне тази вихрушка на социалните мрежи, човек трябва да има ясна стратегия, да бъде хиперцелеви още от самото начало щом влезе в мрежите и агресивно да наблюдава възвръщаемостта на инвестицията (от време или пари).
Кейтлин Бургои - основател и шеф на Vendeve, наскоро ми сподели полезни начини, с които може да бъде избегне бърнаут от работата със социални мрежи. Съветите са следните:
- Поставете си добре определени цели. Ако искате да сте лидер на мнение, потърсете кои са разговорите, в които може да се позиционирате като експерт.
- Разберете кои са идеалните ваши потенциални клиенти, къде се намират те онлайн и къде се задържат най-дълго. Бъдете много селективни. Не хвърляйте усилия навсякъде. Изберете две или три места, в които да прекарвате времето си. Присъствайте в групи по теми и специализирани платфори, дори да не са твърде шумни и многобройни.
- Помогнете на другите да създават стойност. Правете го с цел. Много групи са изпълнени със спам или твърде много опити да ни търгуват. Има места, където хората са по-истински в разговорите си и са склонни да помагат един на друг.
- Търсете начини да създавате съдържание, което привлича.
- Управлявайте известията си от социалните мрежи (или те ще ви управляват). Facebook предлага такъв инструментариум, включително и за активността в групите - знаете че можете да ги изключите. Най-добре го направете.
- След като си поставите цели, измервайте резултатите. Имайте предвид с колко клиенти искате да се сдобиете, за да си заслужават усилията ви и енергията, отделени за работа със социалните мрежи."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.