Девет стъпки за развитие в дигиталния маркетинг

Девет стъпки за развитие в дигиталния маркетинг

Има една основна причина, поради която дигиталният маркетинг се проваля много често: опитът да се прави всичко едновременно.

Въпреки че (маркетинг) "революция" звучи секси, историите на успеха най-вече се базират на "еволюция". Да, понякога маркетингът има нужда да облъчи всичко живо със съществуването си. Или пък да направи нещо свежо. Дори и в тези случаи обаче трябва да се анализират възможностите на бизнеса и да се създаде план за развитие.

Трябва да се действа стъпка по стъпка.

Снимката тук показва как. Тя изобразява стълба за развитие в дигиталния маркетинг от 9 стъпки. Ще ви отведе от кота нула до маркетинг нирвана. Трудната част в нея е постигането на оптимален избор - как да работите с хората си, системите и процесите по начин, чрез който се фокусирате върху едно единствено стъпало. Или най-вече върху него.

Ето кои са етапите.

Стъпка 1. Създайте приемлив уебсайт, който отговаря на добрите примери от 2013 и 2014 г. За вдъхновение може да ви послужи https://www.csc.com, независимо какъв е видът на бизнеса ви. В този момент инвестирайте в оптимизация при интернет търсенето.

Стъпка 2. Инвестирайте в създаването на възможно най-атрактивно мобилно приложение, с което ще предложите страхотното изживяване на потребителите, които между другото са потопени в море от съдържание. Вземете предвид електронната търговия, ако планирате такава.

Стъпка 3. Време е да се фокусирате върху имайл маркетинга и платеното търсене. Сдобийте се с малко безплатна и с малко платена реклама в мрежата. Ще бъде чудесен начин да навлезете в дигиталния свят на маркетинга.

Стъпка 4. Време е да израснете до създаването на марка. Моментът е перфектен да си поставите за приоритет увеличаването на маркетинг бюджета ви. Насочете усилия върху сложната, ефектна изработка на рекламната визия.

Стъпка 5. По-малко от 2% от хората, които посещават сайта ви ще се завърнат в него. Тук идва етапът да започнете да предлагате микропридобивки и подаръци - материални и нематериални - на останалите 98%, за да можете да изградите първоначална връзка с тях. След това намалете разходите за придобивки.

Стъпка 6. Били сте търпеливи, но има и още неща, които трябва да се направят. Време е да инвестирате в социалните медии. Започнете с Facebook и YouTube – два съвсем различни канала. На този етап трябва да направите страхотно съдържание в интернет, разпространявано под похлупака на марката ви.

Стъпка 7. Усвоили сте основите. Време е да разширите способностите си в областите на Google търсенето и банерите спрямо осналите играчи във вашата категория, индустрия, екосистема.

Стъпка 8. Онлайн успехът е нещо хубаво. Офлайн успехът също. Успехът извън двете е изключителен. Инвестирайте всичко, което имате, в третия вид успех, за да станете истински добри. Станете фактор в маркетинг системите, процесите, големите обеми от данни и в живота на хората. Нека заговорят за вас.

Стъпка 9. Готови сте за работа по маркетинг програми за създаване на лоялност. Без лоялните клиенти, успехът ви в дългосрочен план е невъзможен.

Авинаш Каушик автор, блогър, „мисионер на дигиталния маркетинг, в LinedIn

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ