Добрата история - новата мода в брандинга

Добрата история - новата мода в брандинга

Добрата история - новата мода в брандинга

Независимо дали го осъзнавате, или не, много компании нямат точно усещане как се представят пред публиката. Затова, понякога им е нужда външна гледна точка.

Копирайтърът Лаура Сколс, вероятно както много други нейни колеги, е работила за няколко фирми едновременно, когато осъзнала, че въпреки че те предлагат ценни продукти, нямат идентичност на марката. "Мениджърите идваха при мен и ми казваха: "Имам нужда от помощ в писането на уеб-сайта ми", а аз си мислех: "Не, имаш нужда от помощ да изградиш марката си", разказва тя. "Те бяха толкова загрижени да говорят за това какво са направили и колко добре са го направили, че не се свързваха с публиката им, което е изключително важно", добавя Сколс.

Тя работи по изцяло нов клон на услугата с брандиране във фирмата й в Сан Франциско - Story House Creative. Само 6 месеца след като стартира, пресмята, че 25% от дходите й идват от тази услуга за компаниите. Става дума за разказването на истории, свързани с марката.

Не само тя се занимава с това в САЩ, където възникват едни от първите тенденции и практики в рекламния и маркетинг пазар. Все повече фирми осъзнават колко в важно да се изгражда силна корпоративна идентичност. Агенции и специалисти на свободна практика идват при тях с предложения за бранд-центрирана услуга, за да им помогнат в тази задача (и да спечелят от нея).

От името и дизайна на логото до разказването на истории, които се въртят около продукти брандингът е самостоятелна индустрия в индустрията на рекламата.

„Животът под напора на времето ни прави твърде заети, за да оценим напълно какво точно е това, което искаме да закупим, принуждавайки ни да се обръщаме към марки, които вече познаваме“, коментира Дейвид Рийбстайн, професор по маркетинг в Warton School към университета на Пенсилвания. „Това прави изграждането на силен бранд все по-важно“, казва той.

Тук следват някои от полезните практики и нау-хау, споделени от Лаура Сколс от Story House Creative.

Нейната фирма работи с малкия бизнес и му помага да изгради идентичност на марката – проблем сред търговците в по-малък мащаб. Изготвят се слогани, рекламни фрази. Работи се по биографии и уеб съдържание, както и по други видове маркетинг материали като видео и брошури. Тоест, услугата е комплексна.

Сколкс съветва клиентите си да бъдат постоянни и защитават с действия всичко, което казват и обещават. "Задавам колкото мога повече въпроси, за да разбера кое е специалното при конкретния клиент", казва тя. "Обикновено тези хора не са се замисляли какво ги различава. Аз изваждам това навън и създавам марката им около него", казва още тя. По думите й много от предприемачите твърдят, че всъщност не искат да мислят за марката си – просто искат да вършат това, което умеят добре, и да печелят от него.

Успоредно в Америка се развива и утвърждава засилено конкретното поле от брандинга, за което стана дума по-горе – разказването на бранд история под формата на увлекателен текст. От тази практика печелят не само агенциите като тази на Лаура, но и журналисти, които умеят да боравят със словото. Определяни са като бранд журналисти. Смятая се, че доходите на тези професионалисти от този тип дейност през 2011 г. са се удвоили.

Такъв пример е журналистът Томас Скот. През 2007 г. той започва да пише в блог за новия си бизнес от вкъщи. Не след дълго осъзнава, че има свободна ниша, свързана с това да се снабдява пазара с четивно съдържание, което е добре написано, забавлява и е свързано с корпоративната идентичност. Ползата: То помага на бизнеса да се свърже с потребителите на лично ниво.

Скот открива Brand Journalists – фирма в Тенеси, специализирана в разказването на корпоративни истории. Предлагат се и репортажи за служителите или доволните/ станалите доволни клиенти. Той разказва, че тъй като съвременните потребители вече изобщо не обичат да им продават неща с тежки и атакуващи маркетинг съобщения, успешният брандинг сега е повече свързан с изготвянето на интересни, свързани с живота и нуждите на хората разкази. "Маркетинг материалите и логото не изграждат марката", казва той. "Историята на компанията е начинът, по който тя се изразява".

По материали на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ