Една от най-успешните кампании в света

Хиляди мащабни рекламни инициативи се финансират всяка година. Някои от тях получават висока гласност. Други са бързо забравени. Особено силен ефект имат тези от тях, които се заиграват с мечтите на отегчените от работата, заплащането, офиса и студа. 

Такъв пример е една от най-успешните и награждавани рекламни кампании, правени някога - тази с предложението за "най-добрата работа в света". Две години след нейната реализация, историята и ефектът й продължават да бъдат разказвани и сочени за пример от специалистите в рекламния бранш. 

Кампанията е свързана с Големия бариерен риф, който съставя представата на огромна част от хората по света за рай и неземна красота, отбелязва campaignlive.co.uk. Той представлява верига от над 3000 коралови рифа и 900 острова на североизточния бряг на Австралия. Това е най-големият жизнен обект на Земята. Може да се види от Космоса. Включен е в списъка на Световното наследство през 1981 г. Но въпреки това към 2009 г. за мнозина е непознат.

За да привлекат вниманието към него, представители на туризма в Куинсланд, Австралия, решават да го рекламират. Така възниква една от най-успешните рекламни кампании на всички времена – "The Best Job In The World". 

Идеята на кампанията е необикновена, защото се предлага безценна награда на хората. Награда, която не е награда, а работа. Австралийските власти обявяват, че откриват конкурс за най-желаната работа в света - тази на уредник на красивия остров Хамилтън. Всеки може да участва. Предлага се 6-месечен договор. Заплатата е около 150 хил. австралийски долара за целия период. Какъв е ангажиментът? Спечелилият конкурса ще храни океанските рибки, ще чисти басейн и ще събира пощенските пратки. Той ще се отдаде на изследване на уникалния природен район и ще се радва на слънчевите плажове. Всичко това идва с тристайно, луксозно жилище с басейн. За да кандидатстват, хората трябва да изпращат видеозапис със себе си.

Малко след стартирането на кампанията организаторите са поразени от силния й ефект. Къде на шега, къде за да разнообразят негативното съдържание и да се заиграят с въображението на хората, медиите в Европа, Азия и САЩ отразяват мечтаното предложение за работа. В посочения сайт за регистрация в конкурса за най-добрата работа се получават видеозаписи от представител на Ватикана, от хора с различна кариера и такива, които живеят на някои от най-студените места на планетата.

Около 35 хил. души участват. Тези впечатляващи цифри и медийното отразяване по целия свят и в интернет правят кампанията за най-добрата работа в света една от най-успешните рекламни кампании в света. Възниква истинска, шеметна пиар сензация. В последните фази на конкурса са избрани 16 души, които пристигат на острова за финала. Хиляди са любопитни кой ще спечели. Избран е младият любител на бънджи скоковете и доброволния труд Бен Саутхол от Хампшир, Великобритания.

Кампанията "Best Job In The World" беше наградена през 2009 г. с две от топ наградите в Международния рекламен фестивал „Златен лъв” в Кан, чиито отличия са наричани „рекламните Оскари”. Тя стана първата кампания, която печели Grand prix в три категории – за пиар, директен маркетинг и Cyber Lion. Дело е на базираната в Брисбейн агенция ComminsNitro. 

Кратко филмче за нея можете да видите тук. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ