Една от най-успешните кампании в света


Хиляди мащабни рекламни инициативи се финансират всяка година. Някои от тях получават висока гласност. Други са бързо забравени. Особено силен ефект имат тези от тях, които се заиграват с мечтите на отегчените от работата, заплащането, офиса и студа. 

Такъв пример е една от най-успешните и награждавани рекламни кампании, правени някога - тази с предложението за "най-добрата работа в света". Две години след нейната реализация, историята и ефектът й продължават да бъдат разказвани и сочени за пример от специалистите в рекламния бранш. 

Кампанията е свързана с Големия бариерен риф, който съставя представата на огромна част от хората по света за рай и неземна красота, отбелязва campaignlive.co.uk. Той представлява верига от над 3000 коралови рифа и 900 острова на североизточния бряг на Австралия. Това е най-големият жизнен обект на Земята. Може да се види от Космоса. Включен е в списъка на Световното наследство през 1981 г. Но въпреки това към 2009 г. за мнозина е непознат.

За да привлекат вниманието към него, представители на туризма в Куинсланд, Австралия, решават да го рекламират. Така възниква една от най-успешните рекламни кампании на всички времена – "The Best Job In The World". 

Идеята на кампанията е необикновена, защото се предлага безценна награда на хората. Награда, която не е награда, а работа. Австралийските власти обявяват, че откриват конкурс за най-желаната работа в света - тази на уредник на красивия остров Хамилтън. Всеки може да участва. Предлага се 6-месечен договор. Заплатата е около 150 хил. австралийски долара за целия период. Какъв е ангажиментът? Спечелилият конкурса ще храни океанските рибки, ще чисти басейн и ще събира пощенските пратки. Той ще се отдаде на изследване на уникалния природен район и ще се радва на слънчевите плажове. Всичко това идва с тристайно, луксозно жилище с басейн. За да кандидатстват, хората трябва да изпращат видеозапис със себе си.

Малко след стартирането на кампанията организаторите са поразени от силния й ефект. Къде на шега, къде за да разнообразят негативното съдържание и да се заиграят с въображението на хората, медиите в Европа, Азия и САЩ отразяват мечтаното предложение за работа. В посочения сайт за регистрация в конкурса за най-добрата работа се получават видеозаписи от представител на Ватикана, от хора с различна кариера и такива, които живеят на някои от най-студените места на планетата.

Около 35 хил. души участват. Тези впечатляващи цифри и медийното отразяване по целия свят и в интернет правят кампанията за най-добрата работа в света една от най-успешните рекламни кампании в света. Възниква истинска, шеметна пиар сензация. В последните фази на конкурса са избрани 16 души, които пристигат на острова за финала. Хиляди са любопитни кой ще спечели. Избран е младият любител на бънджи скоковете и доброволния труд Бен Саутхол от Хампшир, Великобритания.

Кампанията "Best Job In The World" беше наградена през 2009 г. с две от топ наградите в Международния рекламен фестивал „Златен лъв” в Кан, чиито отличия са наричани „рекламните Оскари”. Тя стана първата кампания, която печели Grand prix в три категории – за пиар, директен маркетинг и Cyber Lion. Дело е на базираната в Брисбейн агенция ComminsNitro. 

Кратко филмче за нея можете да видите тук. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?