Една социална мрежа, която работи

Една социална мрежа, която работи

Една социална мрежа, която работи

Не е важно колко е голяма потребителската ти база, ако тя не е активна. Така разсъждава маркетингът в социалните медии в САЩ. И, ако активността на потребителите се приеме за най-важна, то има една социална мрежа, която изпреварва Facebook.

Pinterest.

Според инструмента за наблюдение на социалните медии в САЩ ShareThis тя нараства с бърза скорост и потребителите й споделят повече, отколкото във Facebook. Pinterest провокира намерение за покупка сред потребителите – състои се от красиви снимки, в които често са показвани мечтани продукти. Т.е., снимките й работят в известна степен като рекламните страници на списанията. Продават мечти. Създават визия в ума на човека. 

Марките в нея могат да постигнат по-висока степен на ангажиране на потребителите с бранда, отколкото в останалите сайтове за споделяне, сочи изследване на ShareThis, цитирано от сп. Entrepreneur. Pinterest утвърждава лоялността към бранда. Така може да покачва продажбите. Огромна част от трафика към сайтовете за електронна търговия в Щатите идва от него. Американските фирми му обръщат все повече внимание.

Въпреки тази негова ефективност спрямо други социални медии, които са известни, но трудно продават, като Intsgram, Pinterest остава според мнозина недостатъчно оценен маркетинг инструмент. В тази връзка списание Entreprener посочва 5 мита за маркетинга в него, опитвайки да даде повод на маркетолозите да се замислят дали не е по-добре да си там, където ти е от полза, вместо там, където са всички, само защото всички са там.

Ето кои са митовете.

1. "Pinterest е поредна социална медия, след Facebook.” Отдавна не е това. Превърна се в източник на вдъхновение за хиляди жени, инструмент за планиране на важни житейски събития като сватби, или в нова форма на самоизразяване. По същество, той не е свързан с това да си социален.

2. “Pinterest е канал за продажби.” Неговата идея е потребителите да използват таблата си, за да показват ценности, естетика, личност и вкус. „В моята компания UGallery няколко членове на екипа ни опитаха да прехвърлят Pinterest от бранд-маркетинг инструмент в откровен инструмент за търговия. Незабавно изгубихме последователи в сайта. Ключът е да имаш наум, че не всички продукти и компании са еднакви, включително социалните медии”, споделя Шарлот Никълъс.

3. “Pinterest е изцяло визуално преживяване.” Всъщност, заглавията на снимките в него имат огромно значение. Много компании продължават да ги пренебрегват, а те са единствената възможност брандът да публикува нещо и да постави отпечатъка си в него. Освен това, заглавията излизат в резултатите от търсене в сайта.

4. “Pinterest насочва голям трафик към всеки сайт.” Част от твърдението е вярно, но не цялото. Pinterest действително насочва към сайтовете на фирмите в САЩ повече трафик от Twitter, Reddit, YouTube, LinkedIn и Google+, взети заедно. Но не към всички сайтове, а към тези, които предлагат интересно преживяване и задържат вниманието след Pinterest.

5. "С него може да се заеме служителят, поддържащ профилите в социалните медии на компанията ни, който работи от 9 до 17 ч.” Според последни наблюдения най-ефективното време да се споделя в Pinterest е между 21 и 1 часа сутринта. Това е праймтаймът на неговите потребители.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ