Една стара рекламна техника, която не се изчерпва

Една стара рекламна техника, която не се изчерпва

Ръководите маркетинга на малка или голяма фирма. Влагате в традиционните медии, за да я популяризирате. Купувате реклама в дигиталния свят. Има обаче и нещо друго, допълващо, което от край време работи – рекламирането върху фирмените автомобили. "То не се изчерпва бързо с времето. Mоже да бъде инвестиция, която трае с години“, отбелязват авторите на американското списание Inc. Те го сравняват по ефективност с купуването на скъпа кампания за радиоефира или отпечатването на промоционални брошури.

"Щом на колите на фирмата се отпечата реклама веднъж, тя ще обикаля града с месеци и ще превозва непрестанно логото и маркетинг съобщенията на бизнеса", подчертават маркетинг авторите. "Като поставите ефективна реклама на служебния си автомобил, може да увеличите броя на хората, които разбират за вас значително, в зависимост от гъстотата на населеност на градските райони, в които работите", пишат те и цитират американско проучване, което показало, че фирми успяват да спечелят по 20 нови клиенти месечно от мобилната външна реклама върху колите си. В Щатите поставянето на лого върху бус за доставки може да струва и под 100 долара. Дизайнерската реклама според модела на автомобила, покриваща целия му корпус, се продава на цена до 5000 долара.

Най-добре е фирмата да намери най-изгодната за нея опция според това, което може да си позволи. Според наблюдатели рекламирането върху коли може да се ползва не само от фирми, а и от хора, които градят лична марка. Но, какъвто и да е изборът, все пак е полезно да се използва магнитна или лепяща се пластмаса, която по-късно да може лесно да се отстранява. Не се знае какво ще се случи. Хубаво е рекламата да не понижава значително стойността на автомобила.

Къде точно е най-добре да се сложи тя?

Най-работещото място е задното стъкло, смятат експерти в областта на този тип рекламиране. Шансът да бъде забелязана една реклама на това място е най-голям.

Друго важно: Логото или рекламното съобщение трябва да бъдат достатъчно големи. Честа грешка е марки да плащат на фирми да изписват на автомобилите им името на компанията, уебсайте и телефон на прозорец с дължина до 33 см. Знакът става твърде малък и рекламата се оказва просто загуба на пари. Вместо това, напишете нещо максимално просто и лесно за възприемане. Рекламно съобщение от една или две думи, телефонен номер. Или пък просто името на фирмата и уебсайта й.

Не на последно място: Ако изписвате телефонен номер, той трябва да приема обаждания по всяко време на денонощието. Това съветват хора с опит в рекламата върху автомобили. Ако смятате, че нямате такъв номер, изписването на уебсайта на фирмата или електронна поща също е полезен вариант.

Всичко това не струва много, а работи дълготрайно. Успех!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ