Рекламите, които промениха света 3


Обикновено рекламата се смята за успешна, когато води до нови печалби. Но истинските легенди в този бранш са тези, които успяват да променят мисленето на поколения. И днес ще ви представим две от тях.

AbsolutAbsolutВодка Absolut. Също както диамантения гигант DeBeers, водка Absolut буквално създава с рекламата си пазар, който преди това не съществува.

През 1981 г. Absolut представя познатата си рекламна кампания, която продължава да привлича вниманието вече три десетилетия. Кампанията използва изчистени изображения, в които се акцентира върху особената, оригинална форма на бутилката на Absolut и думата „абсолютен”.

В наши дни продажбата на водка е колосален бизнес. Но преди тази реклама на Absolut водката, като алкохолно питие, почти не е популяризирана и няма индустрия за продажба на тази напитка.

Успехът на Absolut се дължи на осъзнатото разбиране, че водката е алкохол, чиито вкус е трудно различим за масовите потребители от останалите видове водка. Затова марката решава да изтъкне не вкуса, а описанието и опаковката.

Daisy adDaisy adМомиченцето с маргаритката. Американската политическа реклама е колосална, мултимилионна индустрия, която решително определя изхода от предизборните битки. Десетки кампании в нея са действително ефективни, но няма по-историческа политическа реклама в Америка от тази с момиченцето с маргаритката.

Черно-бялата, платена телевизионна реклама представя малко момиченце с маргаритка, което брои листенцата на цветето насред поляна. В един момент камерата се приближава към лицето на момиченцето и в окото му се отразява атомната бомба. След това глас зад кадър призовава американците да гласуват за кандидат-президента Линдън Джонсън, „защото залогът е твърде голям”.

Тази реклама е излъчена в ефир само веднъж, но специалистите единодушно я определят като една от най-помнените в историята на американската политическа реклама. Това отбеляза преди месец, по време на презентация в Софийския университет, американският професор Катрин Дженсън Уайт.

Рекламата с момиченцето с маргаритката смразява кръвта. Тя предизвиква взрив от емоции във всички американски родители. Мнозина я смятат за нечестна. Видеото до голяма степен определя появата на съвременната атакуваща реклама, коментира BBC. Можете да го видите тук. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Цитат на деня
Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес