Рекламите, които промениха света 3

Обикновено рекламата се смята за успешна, когато води до нови печалби. Но истинските легенди в този бранш са тези, които успяват да променят мисленето на поколения. И днес ще ви представим две от тях.

AbsolutAbsolutВодка Absolut. Също както диамантения гигант DeBeers, водка Absolut буквално създава с рекламата си пазар, който преди това не съществува.

През 1981 г. Absolut представя познатата си рекламна кампания, която продължава да привлича вниманието вече три десетилетия. Кампанията използва изчистени изображения, в които се акцентира върху особената, оригинална форма на бутилката на Absolut и думата „абсолютен”.

В наши дни продажбата на водка е колосален бизнес. Но преди тази реклама на Absolut водката, като алкохолно питие, почти не е популяризирана и няма индустрия за продажба на тази напитка.

Успехът на Absolut се дължи на осъзнатото разбиране, че водката е алкохол, чиито вкус е трудно различим за масовите потребители от останалите видове водка. Затова марката решава да изтъкне не вкуса, а описанието и опаковката.

Daisy adDaisy adМомиченцето с маргаритката. Американската политическа реклама е колосална, мултимилионна индустрия, която решително определя изхода от предизборните битки. Десетки кампании в нея са действително ефективни, но няма по-историческа политическа реклама в Америка от тази с момиченцето с маргаритката.

Черно-бялата, платена телевизионна реклама представя малко момиченце с маргаритка, което брои листенцата на цветето насред поляна. В един момент камерата се приближава към лицето на момиченцето и в окото му се отразява атомната бомба. След това глас зад кадър призовава американците да гласуват за кандидат-президента Линдън Джонсън, „защото залогът е твърде голям”.

Тази реклама е излъчена в ефир само веднъж, но специалистите единодушно я определят като една от най-помнените в историята на американската политическа реклама. Това отбеляза преди месец, по време на презентация в Софийския университет, американският професор Катрин Дженсън Уайт.

Рекламата с момиченцето с маргаритката смразява кръвта. Тя предизвиква взрив от емоции във всички американски родители. Мнозина я смятат за нечестна. Видеото до голяма степен определя появата на съвременната атакуваща реклама, коментира BBC. Можете да го видите тук. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ