ЕС взема мерки срещу персоналната онлайн реклама

ЕС взема мерки срещу персоналната онлайн реклама

Рекламодателите в интернет и технологичните компании бяха призовани да действат „бързо и отговорно”, ако искат да избегнат санкциите за злоупотреба с лични данни в интернет. Това става ясно от готвена директива на ЕС за неприкосновеността на личните данни и електронните комуникации, пише UTalkMarketing.

По време на среща в Брюксел Нийли Крос, вицепрезидент на Европейската комисия, е подчертал пред представители на маркетинговата индустрия, че има няколко базисни принципа на саморегулация, спазването на които ще повиши потребителското доверие в персоналната онлайн реклама и в интернет икономиката.

Тези принципи са:

    - уведомяване на онлайн потребителите, че виждат таргетирана реклама, съобразена с личните им предпочитания и интереси;

    - създаване на подходяща форма на потвърждение от хората, към които е насочена рекламата, чрез файлове „бисквитки” (cookies);

    - осигуряване на улеснен начин, чрез който потребителите да направят избора си.

Целта е да се предпазят европейските граждани от прекаленото разрастване на  насочено рекламиране, което се трансформира в неприятни форми като нелегално поставяне на проследяващи файлове на компютрите на хората или внезапна поява на „зловещи” и „плашещи” реклами в интернет, които звучат прекалено лично.

Таргетираната онлайн реклама удря право в целта, като предлага на потребителите стоки и услуги, от които те са се интересували или вече са закупували в мрежата.

С новата европейска директива рекламодателите ще бъдат поставени пред трудната задача от една страна да въведат иновацията на персонализираното (таргетирано) рекламиране и от друга да се самоограничават, така че този вид реклама да не стане прекалена, незаконна или зловредна.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ