Заблуждава ли Facebook за прегледите на видео?

Популярен клип в YouTube провокира дискусия през последните седмици, като постави твърдението, че Facebook използва нечестни практики, за да отчита пред рекламодателите по-големи данни за прегледите на клипове в нея. Видеото твърди, че най-голямата социална мрежа "краде милиарди прегледи" от YouTube. То стана "вирусно" споделяно и спечели голяма подкрепа сред експерти в областта на дигиталния маркетинг от света, посочва Business Insider. 

Клипът е създаден от базирания в Мюнхен, Германия, YouTube канал на дизайнерско студио Kurzgesagt. Той бе представен малко след като Facebook съобщи този месец, че е имала средно по 8 млрд. прегледа на видеоклипове на ден. Според анимацията на Kurzgesagt, в първото тримесечие на 2015 г. 725 от 1000-те най-гледани клипове във Facebook са били "откраднати" от оригиналните им създатели, като съдържание, и презаписани във Facebook под формата на качени в нея видеа. Kurzgesagt твърди, че са установени 17 млрд. откраднати прегледи на клипове в този период. 

Според клипа й, т.нар. freebooting, или кражбата на видеоклипове, се случва все по-често. Това е лошо за създателите на съдържание в YouTube, защото те не получават нищо от излагането на клиповете им във втората платформа. "Само крадецът получава нещо и Facebook - печалби". 

Припомняме, Facebook промени алгоритъма си така, че хората да виждат в началната си страница (нюзфийд) най-вече клиповете, качени в нея, и в пъти по-малко клипове, публикувани като линкове от YouTube (който е собственост на конкурента й за вниманието на хората в дигиталния свят - Google). 

Ето и анимацията на Kurzgesagt. Накратко казано, вижте.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ