Закон №1 за социалните медии

Закон №1 за социалните медии

Социалните медии безспорно са важен канал. Най-големите корпорации в света поставят стратегиите си за социалните медии в топ 3 на списъка с неща, които трябва да направят. Много от компаниите са загрижени, на първо място, от потенциалните скирити заплахи за репутацията в този канал. На второ място, искат да се възползват от вайръл маркетинг възможностите, водени от страха, че могат да изостанат от по-пъргавата, по-бърза, по-добре ориентирана в бъдещето конкуренция. Каквато и да е причината за първоначалния им интерес, големите компании твърде често гледат на социалните медии със страх и безпокойство.

Мениджмънтът на социалните медии отнема много време, а маркетинг отделите все пак трябва да продължат да правят и всичко останало, което така или иначе извършват и в момента. По-малките компании буквално нямат нови и достатъчно кадри, които да се заемат с това. Или, казано накратко, маркетинг отделите започват да се чувстват затрупани от работа и леко объркани.

Затова моят съвет към изпълнителните директори и маркетинг шефовете е да спрат да се тревожат и да се задълбочават в статии от типа 7 или 10 стъпки за овладяване на социалните медии. Повечето текстове по темата само карат социалния маркетинг да изглежда прекалено сложен. А той не е. Страхотният социален маркетинг се състои в това да обвържеш потребителите в разговор и да има дадеш възможност да общуват помежду си - нищо повече, нищо по-малко. Тогава им напомням, че техните компании ежедневно успешно провеждат хиляди разговори с потребители, доставчици, партньори. Ключът е да разбереш колко онлайн разговора бихте искали да предизвикате и на колко места желаете да ги проведете. Тогава им давам едно правило. Ако го следвате, почти няма как да сгрешите.

Започнете с малко.

Твърде много компании започват със списък от неща, които “имат нужда” да вкарат в играта на социалния маркетинг. Трябва ни страница във Facebook, нали? Трябва да присъстваме и в Twitter, нали? Трябва да създадем наша собствена страница за общността ни. Трябва да ангажираме ключови блогове, които покриват категорията ни, и още... и още... и още... нали?

Това е тотално погрешен подход. Причината е много проста. Ако се справите добре с това да въвлечете хората в диалог в рамките на социалната медиа, тя може да заработи наистина добре, понякога учудващо добре. Но ако не можете, и точно това е много важно, то по-добре да не сте в социалните мрежи въобще. Трябва много внимателно да прецените дали наистина сте в състояние да поемете обема онлайн разговори, които искате да провокирате. Да не се получи така, че вашият “списък със задачи” е много дълъг, или ресурсите ви са прекалено скромни.

Тъй като повечето компании нямат нови хора или в най-добрия случай имат един до двама души, които са квалифицирани в тази област, може да направите само едно нещо. Но го направете наистина добре. И в момента, в който го овладеете достатъчно добре - тогава и само тогава – може да се замислите да започнете работа върху втора програма за социален маркетинг. Друг, много ключов момент е да намерите съответните доказателства, че тази активност има добри резултати и на база на това да назначите още един човек, който да се занимава с новата инициатива. Ако не може да докажете, че тази дейност помага за развитието на бизнеса, по-добре спрете и потърсете нещо друго.

Може би първото нещо, с което е най-удачно да започнете е Facebook страница. Това може да даде страхотна основа за Twitter. А може би не. Помислете много внимателно какво ще даде нова сила, кое е най-подходящо конкретно за вашия бизнес, кое ще даде нужния тласък и, разбира се, шанс да вземете нужните нови попълнения за прилагане на програмата ви в социалните медии. Но не е “задължително” вашето присъствие в социалните медии на всяка цена. Има много компании, които могат и са успешни и без сложни стратегии и планове за активности в социалните мрежи. Вашата цел не е да наваксате, вашата възможност е започнете.

Така че, започнете с нещо малко.

Браян Шиан, изпълнителен директор на Team One Advertising, за Harvard Business Review.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ