Затваряш очи и виждаш "BMW"!

Германският автомобилен производител BMW изуми света. Компанията инвестира в първата кино реклама, която не показва директно лого, но кара зрителя да види инициалите на компанията, когато затвори очи.

"Става дума за съвършено ново бранд изживяване" обясняват от технологичния екип по създаването на рекламния филм, чиято цел е да превърне зрителите в заклети фенове на мотоциклетите BMW. 

Рекламата залага на ефектите на човешкото визуално възприятие и зрителната памет, които често въздействат и се помнят много повече, от четенето, разказите и разбирането. Филмът използва феномена на последвалото зрение - когато се взираме в светъл обект продължително време (например в Слънцето) и после затворим очи, виждаме очертанията на обекта.

В кадрите на кино рекламата на BMW се използва скрито вградено изображение с инициалите на компанията, което буквално "влиза" в главата на зрителя и "се настанява" под клепачите им, разкриват технологичните специалисти.

Докато рекламата се прожектира, екипът осветява силно за секунди втори, малък екран с емблемата на BMW, разположен зад големия кино екран. Аудиторията вижда няколко пъти ярка светкавица, докато рекламата се прожектира. В края рекламата призовава публиката да затвори очи и когато хората го направят, с изненада  съзират инициалите BMW.

Кратък филм за експеримента със създаването на кино рекламата, самата реклама на BMW и разказите на зрителите й в кино салона, можете да видите тук. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ