Дигиталният маркетинг е остаряла концепция! Защото...

Дигиталният маркетинг е остаряла концепция! Защото...

Все повече потребители не правят разлика между дигитално и реално, онлайн и офлайн. Дигиталното стана естествена част от ежедневието им, сля се с живота навън и вкъщи - с пазаруването, работата, съня, спорта, храненето. Дори с търсенето на житейски партньор. 

Границите между двете се размиха. Хората се вписват все по-неусетно в мрежата, все по-автоматично. Тя ги съпътства навсякъде след проникването на мобилния достъп. Светът е в телефона, който е в джоба ни, докато вървим по улицата. Връзката с технологията е невидима - задават се команди без кабели и жици, с движение на ръцете. Разликите между медийните канали се замъглиха. Всеки очаква от маркетинга изживявания, които той лично би оценил, според интересите си. 

От марките се изисква да се представят по-добре от всякога. Да работят на пълни обороти. В този смисъл дигиталният маркетинг е концепция, която остаря. Той е твърде ограничен. За хората вече не са от значение видът на устройството, платформата или локацията им, а преживяването, което ги обогатява чрез отнесено лично към тях, високо ангажиращо рекламно съдържание. Навлязохме в епохата на преживяването в маркетинга. 

Светият Граал на маркетинга винаги се е състоял в умението да се доставя персонализирано съобщение във всяка допирна точка. Тогава какво развитие може да следва? Как може маркетингът на изживяването да се справи дори по-добре от вчера? И как може една компанията да оформи собствено, уникално изживяване, което да предложи, като в същото време то да бъде вълнуващо и уникално за 1 милион души?

Една от ключовите стратегии на епохата на дигиталния маркетинг беше в задълбочаването на връзките с клиентите чрез по-лично общуване. И в навлизането във възможно повече канали. Сега най-успешните компании инвестират в маркетингови технологии, които им дават възможност да правят и двете. Така се вдига летвата в индустрията. И въпреки че съотносимостта е ключов елемент на маркетинга с изживяване, тя не е достатъчна, за да осигури спомен на потребителя. 

Така се стига до важността на дребния детайл, който ще стане цар. Маркетингът, който създава спомени, се разгръща във всяка интеракция, която човек прави с бранда. Както във физичческата, така и в дигиталната среда. Става дума за създаване на продължително, персонализирано изживяване, което да спечели потребителя завинаги. Да го направи лоялен клиент, емоционално свързан. В това може да бъде ключът към успеха в бъдеще. 

Подходът е по-холистичен. Той свързва клиента с бизнеса на по-лично ниво. Отива отвъд важността на докосването до човека във всеки момент, за да предположи какво очаква човекът и как бизнесът може да отговори на тези евентуални очаквания. Както незабавно, така и в дългосрочен план. 

Ако ви звучи твърде далечно и футуристично, не е. Потребителите очакват толкова дълбоко ниво на ангажираност на марката с тях още днес. Бързо, това се превръща в стандрат за маркетингова стратегия. 

Когато познаваш клиентите си, разполагаш с нужната информация да създаваш по-тясно свързани взаимодействия с тях, които имат реална стойност. Общият сбор на тези взаимодействия за дълъг период от време ражда по-голяма цялостна стойност на бизнеса. Това означава, че маркетолозите, които имат технологичните ресурси да правят по-персонализирани кампании, ще имат преднина, докато недостатъчно съвършеното и лошо таргетиране ще подлага останалите на риск от изчезване. И докато маркетингът преминава прехода към по-неусетно, по-адаптирано към клиента изживяване, фрагментираните стратегии и неинтегрираните платформи ще бъдат изоставени. 

От авторите на е-книгата Discover Experience Marketing. Откъс в Adweek

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Мерил Стрийп: Не оставяйте пречките да ви смажат. Никога не е късно за завръщане
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Скрита климатична промяна може да е подтикнала епичните тихоокеански плавания преди 1000 години
Бизнес активността в еврозоната завършва 2025 г. на по-слабо от очакваното ниво