Дигиталният маркетинг е остаряла концепция! Защото...

Дигиталният маркетинг е остаряла концепция! Защото...

Все повече потребители не правят разлика между дигитално и реално, онлайн и офлайн. Дигиталното стана естествена част от ежедневието им, сля се с живота навън и вкъщи - с пазаруването, работата, съня, спорта, храненето. Дори с търсенето на житейски партньор. 

Границите между двете се размиха. Хората се вписват все по-неусетно в мрежата, все по-автоматично. Тя ги съпътства навсякъде след проникването на мобилния достъп. Светът е в телефона, който е в джоба ни, докато вървим по улицата. Връзката с технологията е невидима - задават се команди без кабели и жици, с движение на ръцете. Разликите между медийните канали се замъглиха. Всеки очаква от маркетинга изживявания, които той лично би оценил, според интересите си. 

От марките се изисква да се представят по-добре от всякога. Да работят на пълни обороти. В този смисъл дигиталният маркетинг е концепция, която остаря. Той е твърде ограничен. За хората вече не са от значение видът на устройството, платформата или локацията им, а преживяването, което ги обогатява чрез отнесено лично към тях, високо ангажиращо рекламно съдържание. Навлязохме в епохата на преживяването в маркетинга. 

Светият Граал на маркетинга винаги се е състоял в умението да се доставя персонализирано съобщение във всяка допирна точка. Тогава какво развитие може да следва? Как може маркетингът на изживяването да се справи дори по-добре от вчера? И как може една компанията да оформи собствено, уникално изживяване, което да предложи, като в същото време то да бъде вълнуващо и уникално за 1 милион души?

Една от ключовите стратегии на епохата на дигиталния маркетинг беше в задълбочаването на връзките с клиентите чрез по-лично общуване. И в навлизането във възможно повече канали. Сега най-успешните компании инвестират в маркетингови технологии, които им дават възможност да правят и двете. Така се вдига летвата в индустрията. И въпреки че съотносимостта е ключов елемент на маркетинга с изживяване, тя не е достатъчна, за да осигури спомен на потребителя. 

Така се стига до важността на дребния детайл, който ще стане цар. Маркетингът, който създава спомени, се разгръща във всяка интеракция, която човек прави с бранда. Както във физичческата, така и в дигиталната среда. Става дума за създаване на продължително, персонализирано изживяване, което да спечели потребителя завинаги. Да го направи лоялен клиент, емоционално свързан. В това може да бъде ключът към успеха в бъдеще. 

Подходът е по-холистичен. Той свързва клиента с бизнеса на по-лично ниво. Отива отвъд важността на докосването до човека във всеки момент, за да предположи какво очаква човекът и как бизнесът може да отговори на тези евентуални очаквания. Както незабавно, така и в дългосрочен план. 

Ако ви звучи твърде далечно и футуристично, не е. Потребителите очакват толкова дълбоко ниво на ангажираност на марката с тях още днес. Бързо, това се превръща в стандрат за маркетингова стратегия. 

Когато познаваш клиентите си, разполагаш с нужната информация да създаваш по-тясно свързани взаимодействия с тях, които имат реална стойност. Общият сбор на тези взаимодействия за дълъг период от време ражда по-голяма цялостна стойност на бизнеса. Това означава, че маркетолозите, които имат технологичните ресурси да правят по-персонализирани кампании, ще имат преднина, докато недостатъчно съвършеното и лошо таргетиране ще подлага останалите на риск от изчезване. И докато маркетингът преминава прехода към по-неусетно, по-адаптирано към клиента изживяване, фрагментираните стратегии и неинтегрираните платформи ще бъдат изоставени. 

От авторите на е-книгата Discover Experience Marketing. Откъс в Adweek

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ