Защо никой не аплодира тази жена?

Видеото тук е един от най-провокативните и пораждащи повод за размисъл клипове в мрежата от последната седмица. То отразява 7-минутна презентация пред публика на млада жена, представяща се за маркетолог по професия.

Тя излиза на сцената и започва с думите, че се занимава с маркетинга на продукти от хранителната индустрия. Дава няколко примера за техническа манипулация на купувачите от историята на 20 век – успешни и неуспешни. Първоначално думите й предизвикват смях сред аудиторията й. Жената продължава да се усмихва, но това, което разказва впоследствие, включително и истините за маркетинг тактиките в продажбите на хранителни продукти,  стават все по-зловещи и по-зловещи.

Показва снимки, илюстриращи състоянието на животните във фермите и мъчителните условия, в които те са поставени, за да бъдат отглеждани за месо, което всички впоследствие консумираме. Изтъква ролята си на маркетолог, който да представи с рекламни илюстрации и внушения прогреса на животинските ферми, колкото естествени са продуктите им, отклонявайки вниманието от болезнения живот на животните в тях.

За всичко това са необходими груби техники за маркетигова манипулация, но и още нещо, задължително. Самата публика.

Посланието е, че силата на доброволното невежество, което хората проявяват и с което се самозаблуждават, защото не искат да мислят за състоянието на животните, отглеждани за храна във фермите, е изключителна. Тя не бива да се подценява.

Никой от аудиторията не аплодира жената когато тя завършва презентацията си с това твърдение. Реакциите на публиката са неподправени - тя е смутена. 

Всъщност, жената не е маркетолог, а актриса на име Кейт Майлс, наета от британската организация Compassion in World Farming или "Състрадание в световното фермерство".

Вижте. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ