Идва ли епохата на приложенията за смарт телевизори?

Идва ли епохата на приложенията за смарт телевизори?

Феноменът app store, центриран в смартфоните и таблетите, е най-голямото събитие, която се развива в софтуера през последните пет години. Следващата му, логична еволюция е да се пренесе в хола у дома.

Как ще стане това?

Чрез смарт телевизорите и приемниците на телевизорите, които ги свързват с интернет. Приложенията за телевизори от последно поколение ще бъдат следващата заплаха за, и без това губещата приходи заради дигиталните медии, телевизионна индустрия, смята Business Insider.

В изследване авторите на американския бизнес сайт посочват, че въз основа на актуални данни може да се направи извода, че има тенденция за развитие на пазара на приложения за телевизори в бъдеще. Въпреки че този пазар все още е хаотичен, растежът му изглежда неизбежен. Появата на една успешна обща платформа за апликации, управлявани в телевизорите, значително ще промени баланса на силите в пазара на медийно забавление. Тя би дала почва за развитие на нови рекламодатели, които ще са новодошли в нея.

Защо холът с екран, в който се управляват приложения, може да бъде толкова вълнуващ?

Ако се замислим над състоянието на медийния пазар, по света към днешна дата има поне 800 милиона домакинства, които месечно си плащат за телевизия. В Америка, където живее една от най-обсебените от телевизията аудитории, средностатистическият зрител прекарва повече от 4 часа дневно, хипнотизиран от ТВ екрана и повече от 5 часа във взаимодействие с всички екрани, които притежава (смартфонът, таблетът, лаптопът). Това – по данни на Nielsen. В същото време, телевизията все още е цар по отношение на рекламата. За да се показват на малкия екран, марките плащат най-много пари в глобален план. 350 милиарда долара са били похарчени за телевизионна реклама по света през миналата година. Сумата е 63% от цялата реклама, купена във всички страни.

Иновацията в телевизионното пространство е неизбежна.

Потребителите я искат. Nielsen и YuMe са открили, че 17% от интернет свързаните телевизионни зрители планират намаляване на плащанията за такси или дори прекратяване на абонамента си за кабелна и цифрова телевизия към доставчиците през следващата година.

Телевизията като медия е узряла за предвождана от приложенията иновация. Старата стража, представена от кабелните и цифрови конгломерати, няма да може да избегне предстоящата еволюция на потребителското изживяване, която вече се случи след навлизането на приложенията в мобилните телефони. Приложенията ще заменят списъка от достъпни канали срещу месечна такса.

Нужните устройства ги има. Революцията на смарт телевизорите няма да бъде създадена само от новите телевизори с интернет връзка. Потребителите ще приспособят по-малко скъпи конзолни игри и ще започнат да използват технологични телевизионни приемници като този на Apple в Америка, които превръщат традиционните телевизори в смарт телевизори с достъп до app store. Най-малко 20% от американските потребители вече са свързали телевизорите си с интернет по този начин.

Операционните системи и магазините за приложения вече са в наличност. Телевизорите ще предложат нов екран за покоряване от приложенията. Самите приложения ще могат да се синхронизират с PC компютри, таблети, смартфони и телевизори. Смарт телевизорите и включваните към тях set-top boxe устройства ще работят с мобилни операционни системи iOS и Android.

Има ги и играчите. Apple и Google изглеждат логичните лидери в пазара на приложения за телевизори.  Apple, заради умението й да проектира и развива чрез брилянтен маркетинг страхотни платформи. Google, заради силата на дигиталното видео и интернет рекламата.

Но...

Има и пречки. Преди тази революция да се случи, настоящият пазар на приложения за телевизори трябва да стане по-еднороден. Към момента е твърде фрагментиран. Реализира се върху шест недостатъчно развити платформи, трудни за употреба от потребителите. Хората няма да започнат да гравитират около него, ако не им се представи добре развит, интуитивен за употреба софтуер. Нужна е появата на нова, обща платформа. И, разбира се, гениален маркетинг, който да даде възход на революцията, също като този на Apple, който въведе ерата на смартфоните и таблетите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ