Икономика на загрижените хора

Икономика на загрижените хора

Икономика на загрижените хора

В идните 10 години потребителите ще правят своя избор на продукти на базата на едно ценно усещане - съпричастността. Няма да е толкова важно каква марка е продуктът, а дали той носи полезна стойност за някого, за нещо, за обществото или за самия потребител, който купува, и семейството му. 

Това смятат изпълнителните директори на американските компании Vice и Unilever, цитирани от Business Insider. Unilever обяви партньорство с новия интернет канал за дамска аудитория на Vice - Broadly, по време на международния рекламен фестивал в Кан. Двете компании работят съвместно от края на 2014 г., когато развиха уебсайта за устойчиви проекти на Vice - Collectively. Той стана неправителствена организация през ноември, привличайки партньори като Unilever, Coca-Cola и Google.

Водещият творчески директор на Vice Еди Морети коментира очакванията си за потреблението на бъдещето. Според него след 10 - 15 години хората ще правят всички свои покупки, изхождайки от следните въпроси: "Това ще бъде ли добро за кожата ми?", "Ще бъде ли добро за косата ми?", "Полезно ли е за децата ми?", "Добре ли е за планетата?". Това "потребление на емпатията" ще движи цялата глобална икономика, според него. "Придвижваме се към едно положение, в което всички решения за покупки ще бъдат основани на съпричастността. "Грижа ли ме е?"... "Как това ме засяга?", "Тези марки интересуват ли се аз дали съм добре?" - това ще бъдат най-важните въпроси", коментира Морети. 

Той е достигнал до очакването за нов тип икономика на загрижените хора, след като е работил с младежи във Vice. Компанията му тъкмо си построи нова централа, в която заработи за нея най-младото й поколение. Сред изискванията на младите служители се включвало офисът да отговаря на изискванията за устойчиво развитие, да не излъчва въглеродни емисии, да има покрив с растителност. 

"Всяка революция в комуникациите всъщност ни сближава повече. И не е имало някой толкова могъщ колкото глобалната ИТ революциия. Сближихме се още повече. Има и клопки обаче - заобиколени сме с много шум. Но полагаме усилия да забавим малко темпото", казва Морети. 

Според Кийт Уийд, маркетинг директор на Unilever, компанията му има данни, които доказват че се провежда преход на потреблението към икономика на съпричастността. Данните идват от огромната, световна мрежа за търговия на дребно на Unilever и може да следи потребителските избори на милиони хора. Unilever е един от най-големите възложители на пазарни изследвания. 

"Преди 5-10 години хората казваха: "моят свят". Ако човек живееше например в Сао Пауло и визираше решение на проблем, той не говореше за реката в края на пътя, а за праха който се вдига от съседната до неговата сграда или за шума от трафика навън. Ако водата имаше странен вкус, той бе убеден, че има нещо общо с начина, по който сградата съществува. Това се промени. Видяхме как нещо нахлува в "моя свят". Хората заговориха повече за училища, общности и замърсяването на реките, отколкото за края на пътя. А в последните 3 и повече години те заговориха за света", продължава Уийд. 

"Не знам какво е, може да е добрият стар интернет или свързаността... Или пък защото все повече се случват  големи природни катастрофи вследствие на промените в климата, които ни карат да се замисляме дали не вредим на планетата. Но наблюдаваме това сега в страните по света", казва той. Затова Unilever насочва финанси, за да гради зелена марка, която се ползва с висока степен на доверие. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ