Индийска кампания изобличава похотливите мъже

С умна видео кампания международната организация Whistling Woods в Делхи изобличава мъжете, които гледат похотливо непознати жени на публични места.

В клип от минута и 36 секунди организацията показва сюжети, в които погледите на мъжете неприятно обхождат деколтетата и краката на жени в градския транспорт на Индия и по шосетата в страната, докато накрая мъжете не виждат колко глупаво изглеждат в отражението на лицето си в случайни огледални повърхности.

Клипът е професионално изработен от Филмовия институт в Мумбай и свидетелства за уменията на индийския криейтив, който е уникален и впечатлява мнозина сред западните маркетинг наблюдатели. Съдържанието му има отношение към бруталните сексуални престъпления в Индия, за които от 2013 г. насам разбира целият свят. Той се разпространява година след като 23-годишна студентка в Индия беше групово изнасилена от шестима души, докато се прибираше с приятеля си от кинопрожекция и хвана автобус. Престъплението се случи в автобуса. Инцидентът доби огромна публичност в Индия и доведе до социален натиск и тежки присъди. Единият от извършителите се самоуби в затвора.

Случаят предизвика протести и критики към властите за неумението им да предпазят жените. Наказанията за изнасилванията бяха утежнени, но нов подобен случай от тази година в Индия отново потресе света. 16-годишно момиче в Западен Бенгал беше два пъти изнасилено в рамките на месец, подпалено и убито от двама мъже.

Отношението към жените като към сексуален обект е болезнена тема в страната, където мнозина живеят според строги морални повели, а други се проявяват като животни. Кампанията на организацията цели по интелигентен начин да внуши колко нелепи изглеждат мъжете насилници. Остава въпросът дали интелигентните послания ще проработят в многомилионната държава, където полицейският контрол често не е достатъчен.

Посланието на кампанията припомня на мъжете да помислят по темата. „Повече сила за жените е това, от което се нуждаем в този час”, посочва тя. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ