Историята на една голяма шотландска марка 2

Историята на една голяма шотландска марка 2

Има марки – големи и известни, които са добре познати на веселите компании в студените зимни вечери. Те са носят имената на качествени напитки със силата да събират хората, да стоплят духа и да създават добро настроение. За някои от тях вече ви разказахме в специалната ни уикенд поредица, публикувана само в почивните и празнични дни.

Днес ще ви представим историята и традициите на още една от тези марки с традиции - J&B.

Този скоч е кръстен на влюбен италианец и английски джентълмен. „J” от J&B всъщност е първата буква от фамилното име на младия италиански производител на алкохол Джакомо Джустерини. През 1749 г. той пристига в Лондон, за да спечели сърцето на красива оперна певица. В крайна сметка не успява да завоюва сърцето на своята любима, но за сметка на това постига нещо много повече - пленява стотици англичани със своите уникални блендове.

Джакомо идва в Лондон с рецепти за ликьори, направени от неговия чичо, който се е занимавал с дестилиране. Пристига с приятеля си Джордж Джонсън и заедно започват търговия с вино. Кръщават фирмата си Johnson & Justerini.

През 1981 г. Джакомо продава компанията си на интересен купувач - Алфред Брукс. От името на Брукс произлиза „B” в J&B. Като истински джентълмен, силата на Брукс не била в работата, а в забавленията. Затова той оставя управлението на компанията и се отдава на мисията да промотира J&B сред многобройните си приятели във висшето общество в английската столица.

J&B Rare Blend - стандартната марка на J&B -  е смесица от 42 шотландски малцови и зърнени вида уиски. Създаването на J&B Rare през 1930 г. съвпада със световната икономическа депресия. Това не било най-доброто време за развитие на какъвто и да било бизнес. Джакомо обаче успява да улови нуждата на американците от по-леко уиски. Неговата находчивост е възнаградена щедро с продажбата на милиони каси J&B годишно в САЩ. Успехът на този скоч се крие в две неща - перфектно балансиран вкус и оригинална бутилка.

Малко известен факт е, че предлаганото J&B Rare представлява комбинация от 42 вида малцови и зърнени уискита, съчетани така, че нито едно от тях да не доминира над останалите. В свят, пълен с шотландска символика, J&B предпочита да тръгне по нетрадиционен път на представяне и реализация на пазара. Компанията използва зелено стъкло за бутилката, която по-късно става емблема на марката. Стъклото всъщност до този момент е смятано за запазена марка на бутилките на най-скъпите френски вина. Жълтият надпис и червените удебелени букви върху етикета на J&B също са силен пробив в света на традициите.

Старанието на маркетинга да наложи J&B сред всички клиенти, които обичат и умеят да се забавляват, го превръща в №1 парти уиски в света. Парти популярността си в Щатите то придобива благодарение на Франк Синатра, който при всяко свое участие на сцената се появява с бутилка J&B.

Известни със страстта си към забавленията, режисьорите от филмовите къщи в Италия също редовно получават каси с безплатно J&B. Затова и през 60-те и 70-те години на миналия век уискито J&B се появява по-често в италианските филми, отколкото самата София Лорен например.

Още от най-ранното италианско кино през филмите за Джеймс Бонд и класиките на Алфред Хичкок, в „Жестоки улици”, „Добри момчета”, „Време за мъже”, „4 сватби и едно погребение” до „Сексът и градът”, J&B винаги е в кадрите. Безспорният парти имидж на марката се затвърди и с организирането на най-големите празненства в някои от най-нетрадиционните точки по света. Появата на Mirror Ball Man, чийто запазен танц се превърна в глобално движение, е гаранция за качествено забавление.

През 2011 г. J&B се впусна в ново парти приключение. Компанията се зае да събира звуците на града и от тях да създаде уникално клубно парче.

Типично в духа да поднася приятни изненади, отскоро на пазара J&B е с лимитирана серия нетрадиционни опаковки. Опаковката представлява три въртящи се куба, на чиито стени са представени най-важните моменти от богатата и нетипична уиски история на J&B.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ