Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как Microsoft купи Minecraft след едно съобщение в Twitter
Работите в маркетинга и се съмнявате в силата на социалните мрежи да променят действителността?
Може би тази история ще ви убеди. Тя разказва как Microsoft и разработчикът на Minecraft - компанията Mojang, сключили сделка за 2,5 млрд. долара след като било публикувано едно туит съобщение. "Оказва се, че технологичният гигант е погълнал шведския разработчик на игри тази есен впоследствие на едно единствено съобщение в Twitter от основателя на компания и инди-гейминг икона Маркус "Ноч" Персон", разказва авторката Нина Зипкин в списание Entrepreneur. Според нея историята припомня, че не бива да се подценява обхватът на социалните мрежи, колкото и пренебрежителен да изглежда той в някои случаи. И че бизнес активността на бизнес лидерите се следи в социалните мрежи повече от предполаганото, тя е важен инструмент за градене на репутация.
Ако не играете Minecraft, е много вероятно да познавате някой, който го прави. Това е широко успешна и награждавана игра, чиито целеустремени играчи трошат тухли, изграждат виртуални обекти и се борят с чудовища. Преди Microsoft да я купи, до лятото компанията Mojanc беше продала по света 54 милиона копия на играта си Minecraft, които могат да се използват на всякакви платформи - компютри, конзолни игри, мобилни устройства. От старта си на пазара през 2009 г., Minecraft спечели над 700 млн. долара.
Когато се заговори за сделката за продажбата й през септември 2014 г., геймъри и бизнес анализатори се заинтригуваха. Мнозина сред персонала от 47 души на Mojanc по това време вече бяха напуснали, за да заработят за Microsoft. Самият Персон обяви, че е решил да гони други възможности за развитие. Другият съосновател на фирмата Якоб Порсер, наред с изпълнителния й директор Карл Манех, също я бяха напуснали. След това, в интервю, иначе срамежливия за медийни изяви Персон разказа как се е стигнало до придобиването.
Всичко се случило след като през юни 2014 г., в момент на разочарование от множеството потребителски критки и негативизам онлайн, той написал в профила си в Twitter "Някой иска ли да купи моя дял от Mojanc, за да продължа напред с живота си? Да получавам омраза в отговор на усилията си да върша правилните неща не е за мен". Минути по-късно му позвънили от Microsoft. Освен това започнал да получава обаждания и от други технологични компании, за които дори не предполагал, че биха били заинтересовани. Сред тях била Electronic Arts. Накрая сделката била сключена с Microsoft, гарантирайки на служителите на малката шведска фирма сигурност на работното място и лидерство, с което да се излезе от онзи етап на бизнес развитие.
"Просто така, един туит или статус може да промени курса на развитие на бизнеса ви изцяло", смята Зипкин, която е поддръжник на социалните медии.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.