Как да поискате по-голям бюджет за маркетинг

Как да поискате по-голям бюджет за маркетинг

Ако ръководите отдел за маркетинг в компания, вероятно сте попадали в ситуацията, в която имате чудесни идеи, но се нуждаете за реализацията им само от едно: от пари. 

"Не позволявайте това да ви спре!", призовава в материал в американското списание Inc. Джим Белосик - автор и основател на ShortStack в САЩ. Той отправя съвети към маркетинг мениджърите, които смятат, че могат да съберат внимание и да подобрят бизнес резултатите на фирмата с една добра кампания, да речем в социалните медии.

Ето как, според него, те могат да убеждават изпълнителните директори да им отпускат финансиране.  

  • Първо доказвайте, че познавате служителите си добре. Хората обикновено инвестират пари в правилните хора, не в идеи. Каквато и концепция за кампания да имате, било то в социалните медии или другаде, изтъкнете, че разполагате с правилния човек, който ще ви помогне идеята ви да бъде реализирана. Докажете на шефа си, че знаете как работят рекламни платформи като тези на Twitter или Facebook. И че знаете как в тях да създадете реклама. Ако молите за по-голям бюджет за кампания с подаръци за клиентите, докажете, че знаете стъпките за създаване на промоцията по успешен начин. Не предлагайте идеята си, докато не сте абсолютно сигурни, че знаете как да я изпълните. 
  • Поставете въпроса за инструментите за спестяване на време. Има много модерни инструменти, които помагат на маркетолозите да изпълняват задачите си ефективно. Например Buffer, което дава възможност да се публикува съдържание в социалните медии в идеалното време.
  • Създайте стратегия за проследяване на изпълнението. Въпреки че е практически невъзможно напълно да проследите възвръщаемостта на инвестицията си в маркетинга в социалните медии, това няма да спре ръководството на фирмата да иска точна отчетност. Предварително показвайте каква е стратегията ви за следене на ефективността. Преди да започнете да внедрявате новите си усилия, запишете всички бизнес показатели като средната степен на ангажираност на публиката, сведенията за последователите и феновете онлайн, броя имейли, изпратени в бюлетин, среднодневен трафик на уебсайта, идващ от отделните социални медии. След това планирайте да използвате Google analytics, Bitly, Improvely или друг инструмент за проследяване, за да отчитате URL връзките в резултат от кампанията ви. 
  • Предложете доказателства за промените в дигиталната среда. Тя се изменя много бързо. Припомнете как Facebook свали видимостта на публикациите от феновете на страниците и доколко това засегна вас и присъствието на марката ви в последните година и тримесечие. 

Парите трябва да бъдат последното нещо, което ви пречи да дадете изява на страхотните си идеи за маркетинг в света на мрежата. На първо място трябва да имате креативност, която да стъпи върху солиден план от етапи на изпълнение. 

Успех!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?