Как да разширите обществото на лоялните клиенти

Как да разширите обществото на лоялните клиенти

Лоялните клиенти са важен двигател на устойчивото развитие на бизнеса. Обикновено те са много по-малко чувствителни към цената, „имунизирани“ са към натиска и предложенията на конкурентите. Освен това могат да бъдат мощно маркетинг оръжие, защото защитават и промотират компанията онлайн и на живо напълно безплатно.

Как да разширите тази общност? Американският автор Майса Соломон дава следните съвети в електронното издание Entrepreneur:

  • Научете се да предвиждате желанията на клиентите. Когато нуждите им са предусетени преди да са заявени, компанията показва, че мисли за хората си поотделно. За тази способност маркетингът и представителите на търговските отдели нямат нужда от телепатични способности. Просто трябва да познават клиентите добре.
  • Не бързайте да назначавате. Дори в компаниите с перфектно обслужване един разсърден на света служител може да съсипе приятното впечатление, лоялността на хората и мотивацията на екипите. Затова, когато назначават, мениджърите не бива да прибързват с избора на кадри, само за да запълнят свободната позиция. По-добре да изчакат малко и да оставят мястото свободно, отколкото да изберат неподходящ човек.
  • Създайте речник на потребителското обслужване.Той трябва да съдържа тези позитивни думи и словосъчетания, които отговарят на философията на марката и стратегията на маркетинга. И да изключва излишните. Например фразата „Няма да имате повод за притеснение“. Тя може да звучи подходящо за чиновник в Портланд, който продава автомобилни застраховки, но не и за експерт на „Картие“ в Милано, който представя сертифицирани диаманти.
  • Покажете признателност към всеки завърнал се клиент. Отношението на служителите към клиентите трябва да е възможно по-лично. За да се създаде лоялност, с хората трябва да се общува така, сякаш те говорят с фризьора си, с барман или с портиер на хотел.
  • Направете всяко „Здравейте!“ и „Довиждане!“ перфектно. Психологически изследвания показват, че хората помнят първите и последните минути от срещата си с човека, който ги обслужва много по-ярко и за по-дълго, отколкото всичко останало, преживяно в неговата компания.
  • Ускорете обслужването си. Модерните клиенти очакват всичко да се случва много по-бързо, отколкото се е случвало на поколенията преди тях.
  • Покажете се като личност. Когато клиентите общуват с компанията, те предпочитат да имат пред себе си човек, който я представлява. Независимо дали става дума за комуникация по телефона или онлайн.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 30 юни до 6 юли
Жега: Испания счупи исторически рекорд за юни с 46 градуса, съпругата на Борис Джонсън се дехидратира
Проверяват сигнал, че издирваният черен леопард е забелязан край Ловеч
Отпада забраната за влизане в района на Шуменското плато
Край на превъртането на километражи при покупка на употребявани автомобили
Четири инвестиции, които си струва да направите още днес
Зеленски призова за засилване на санкциите срещу Русия
Алигаторски Алкатраз: Тръмп открива център за задържане на мигранти насред блата, пълни с едри влечуги