Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Какво монахините могат да ви научат за социалните мрежи
Научавам, че в Ню Йорк и Лондон се е появил чудесен здравословен микс от професии, свързани с грижата за съдържанието в социалните мрежи. Например професионалисти в областта на маркетинга и комуникациите, случайни журналисти, може би адвокати или служители в държавния сектор.
В Рим социалните мрежи се управляват добре от монахини.
Добре, не са само монахини, но специално сестрите в италианския град впечатляват като изпращат съобщения в Twitter, за да вършат добро. Ако работиш в Рим, в който религиозните организации и благотворителните дружества са неотменима част от работната сила, няма как да не попаднеш на някой призив на духовните служителки, които изпращат tweet-ове. Те са успели да създадат сравнително широко разпространение на посланията си чрез социалните мрежи. Могат да дадат на маркетолозите урок по правилна редакторска стратегия на кампаниите в сайтовете за комуникация.
Намирам го за освежаващо приятно да се осведомявам за професионалисти по маркитинг в социалните мрежи, чиято мисия няма връзка с това да се трупат печалби и превъзмогват загуби. Тяхната идея е по-скоро въпрос на живот и смърт. От тях всички, които управляват съдържание в социалните мрежи, според мен могат да научат няколко важни урока:
- Етиката е важна. Много стратегии в социалните мрежи говорят за разпространение и релевантност. Тоест за това в каква степен идеята достига до потребителите и доколко е свързана с тях. Третото най-важно нещо, след тези два фактора, според мен също започва с буквата Р – това е респектът. Става дума за това да създадеш една кампания, една инициатива в социалните мрежи, която те прави достоен за уважение.
- Отдаденост. Монахините са пример, защото когато те се посветят на една кауза в интернет това е денонощна акция, 24/7. За тях няма работно време, работата е с тях непрекъснато, следователно това, за което се борят също. Така призивите се превръщат в много повече от работен проект до 18 часа в петък.
- Много е ефективно да полагаш усилия за нещо, което те кара да се чувствш добре като себе си. Организациите, които не работят на базата на предварителни вложения от пари винаги се състоят от добри души, които доброволно посвещават времето си на дадена кауза. Без тях те просто не могат да функционират. Дали това е ок? Абсолютно! Организиран правилно, доброволният ангажимент към една кауза създава страхотно екипно чувство за общност.
- Голяма е силата на това да изслушваш. От време на време е правилно да задържиш устата си затворена, с други думи да не пращаш съобщения в Twitter, за да оставиш за малко хората да изразят мнение. Така правят монахините. Заливането на хората във вашата онлайн общност със спам съобщения и молби за регистрации не е начин да управлявате правилно една кампания във Facebook и Twitter.
- Творчеството привлича. Трябва да призная, че едва от скоро започнах да наблюдавам практиките на духовните лица от Америка и Англия в социалните мрежи. Но трябва да ви кажа, че те са много креативни. Такъв пример е Орденът на бенедиктинските сестри, чиито каузи в социалните мрежи се отличават със силна способност да ангажират. В съобщенията на тези монахини има чувство за хумор и същевременно лека дързост на моменти, която провокира вниманието върху техните каузи.
- Ценности. Ако управлявате страницата на една марка в социалните мрежи и сте събрали онлайн почитатели, които се интересуват само от сделките на компанията ви и новите й промоции, вероятно трябва да се замислите да подкрепите някаква кауза. В крайна сметка вашата онлайн група от фенове е отражение на вашата организация и обратно. Те и вие трябва да стоите зад нещо.
Бърнард Уорнър в AdvertisingAge
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.