Какво си мислят клиентите

Технолозите работят над нещо голямо: устройство, което комбинира дигиталния екран и камерата. То анализира физическите характеристики на хората, за да им показва в отговор персонализирана реклама. Устройството все още не е на пазара, но когато бъде представено, вероятно ще създаде революция в начина, по който бизнесът опитва да достигне клиентите си.

Ето как работи: Когато купувачите се спрат пред монитор, компютър разчита пола, възрастта, расата и изражението на лицето им. На базата на тези данни той решава да им покаже реклама, подходяща за тях. Ако човекът отклони вниманието си, обърне глава или отмине, устройството ще опита да привлече погледа му отново, може би с внезапно пускане на музика. Ако той отново се обърне, мониторът ще му покаже друга реклама, подходяща лично за него. Компютърът ще му представи втори продукт, който би съответствал на вкуса му на базата на получените по-рано данни.

Проектът е наречен „Таргетирана реклама, базирана на естествения отговор на публиката”. Той е разработван от учените в Центъра за информационни и комуникационни технологии към австралийското правителство. Според Глен Дауни, търговски мениджър, прогресът в работата по него зависи от това колко бързо изследователите ще изработят сложните методи, с които се идентифицират емоционалните изяви по човешкото лице. Дауни смята, че този пробив ще създаде преход от динамичните рекламни технологии към тези с обратен отговор. „Следващото поколение технологии ще реагира на нивото на заинтересоваността и ще променя съдържанието според него”, казва тя.

Този проект все още се разработва, но вече има съществуващи технологии, с които бизнесът "чете" мислите на клиентите. Например, набира популярност видеото за данните на потребителите. Раджийв Шарма, основател на базираната в Пенсилвания VideoMining Corp., създава компанията си през 2000 г., за да отговори на търсенето на технология, която изследва продажбите на дребно чрез софтуер за разпознаване на образи в картини.

В бизнеса на VideoMinig клиентите изпращат записите си от камерите за сигурност в магазините си на компютър, който извлича от тях всякаква информация, от това кои и какви стоки разглеждат те, до това колко дълго се задържат на определен рафт, което е от значение за мърчандайзинга. Засега клиентите на услугата с видео изследването са големи марки в Америка, но към нея започват да проявяват интерес все повече други, по-малки фирми.

Дженифър Уенг в Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ