Какво ще се случи с маркетинга в Китай до 2030 г.?

Какво ще се случи с маркетинга в Китай до 2030 г.?

Какво ще се случи с маркетинга в Китай до 2030 г.?

Маркетингът има бъдеще във втората по големина икономика в света с колосална потребителска база – Китай. Западните компании съзнават значението на китайския пазар - гигант, затова се адаптират към него и се съгласяват с особеностите му.

Професията на маркетолога ще се развива в азиатската държава, при това по уникален начин. Авторът на AdAge Грег Пол интервюира 18 от най-напредналите изпълнителни маркетинг директори в страната, за да установи какви ще е нужно в това професионално поле в бъдеще. Да речем, към 2030 г. Той разговаря както с представители на западните брандове като Coca-Cola и Starbucks, така и с маркетинг ръководители на местни гиганти, като Lenovo.

“Малко е плашещо, като се замислим, че всички тези млади професионалисти са стартирали вече кариерата си. Тези бранд асистенти са със свежи лица, израснали са професионално изцяло в епохата на дигиталното и често владеят добре два езика. Светът им е тотално задвижен чрез ангажирането на клиентите, сътрудничеството с тях и обвързаността с бизнес процесите“, пише авторът. Според него в бъдеще ще се развие практиката „интернет на нещата“, в която китайските маркетинг специалисти ще могат да правят „пасивен краудсорсинг“. Поведението на потребителите ще бъде наблюдавано от тях, без да се иска разрешение от хората, които неволно ще участват в създаването на иновации за бранда. С повече и повече устройства, изживявания и моменти, в които са свързани, потребителите ще създават нововъведения в продуктите и услугите инцидентно. CMO-тата просто ще трябва да прочитат получени от интернет данни, за да видят какви са тенденциите и да предлагат иновации според тях.

За най-голяма зона на потенциална промяна се счита растежът на глобално-локалната компания. Китайските еквиваленти на Samsung, Sony и хотелите Shangri-la, например, са доказани лидери на азиатския пазар с глобални амбиции. Някои други примери като тях включват Haier, Li Ning и Lenovo. Тези марки вече се състезават на китайския пазар с мултинационалните, но като глобални фирми ще трябва да станат по-ангажиращи, гъвкави, схватливи и конкурентни. И ще имат нужда от маркетинг директори.

Дигиталното ще бъде сърцето на промяната на китайския маркетинг. Градове като Хангджоу вече преминаха изцяло към дигиталната телевизия. Растежът на онлайн видео сайтове като Youku и Tudou и нарастването на зрителската база ще продължат. В момента всички водещи производители на електроника в Съединените щати като Apple и Samsung, както и колегите им от китайските Haier, Huawei и TCL, опитват да създадат базирана на облачната технология умна система за разпространение на телевизия, която ще даде възможност на хората да гледат всичко навсякъде.

Актуално проучване на McKinsey посочва, че 300-те града в Китай, които се нареждат след първите 100 най-големи, през 2020 г. ще допринасят за 30% от БВП на страната и този дял ще се покачва с времето. Китайският маркетинг ще стане хиперлокален. Ще бъдат нужни таланти, които да могат да работят в тази динамика.

Китайските маркетинг професионалисти в бъдеще ще са възпитаници на „Харвард“ и „Станфорд“, с китайски корени, смята още авторът. Те ще бъдат млади и активни, модерни, постоянно очакващи да научават повече. Повече отвсякога ще бъдат граждани на света. Трудно е да се каже по какъв начин това ще окаже влияние върху оборота, но можем да си представим, че ще възникнат големи скокове на пазара на труда.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ