Какво ще се случи с маркетинга в Китай до 2030 г.?

Какво ще се случи с маркетинга в Китай до 2030 г.?

Маркетингът има бъдеще във втората по големина икономика в света с колосална потребителска база – Китай. Западните компании съзнават значението на китайския пазар - гигант, затова се адаптират към него и се съгласяват с особеностите му.

Професията на маркетолога ще се развива в азиатската държава, при това по уникален начин. Авторът на AdAge Грег Пол интервюира 18 от най-напредналите изпълнителни маркетинг директори в страната, за да установи какви ще е нужно в това професионално поле в бъдеще. Да речем, към 2030 г. Той разговаря както с представители на западните брандове като Coca-Cola и Starbucks, така и с маркетинг ръководители на местни гиганти, като Lenovo.

“Малко е плашещо, като се замислим, че всички тези млади професионалисти са стартирали вече кариерата си. Тези бранд асистенти са със свежи лица, израснали са професионално изцяло в епохата на дигиталното и често владеят добре два езика. Светът им е тотално задвижен чрез ангажирането на клиентите, сътрудничеството с тях и обвързаността с бизнес процесите“, пише авторът. Според него в бъдеще ще се развие практиката „интернет на нещата“, в която китайските маркетинг специалисти ще могат да правят „пасивен краудсорсинг“. Поведението на потребителите ще бъде наблюдавано от тях, без да се иска разрешение от хората, които неволно ще участват в създаването на иновации за бранда. С повече и повече устройства, изживявания и моменти, в които са свързани, потребителите ще създават нововъведения в продуктите и услугите инцидентно. CMO-тата просто ще трябва да прочитат получени от интернет данни, за да видят какви са тенденциите и да предлагат иновации според тях.

За най-голяма зона на потенциална промяна се счита растежът на глобално-локалната компания. Китайските еквиваленти на Samsung, Sony и хотелите Shangri-la, например, са доказани лидери на азиатския пазар с глобални амбиции. Някои други примери като тях включват Haier, Li Ning и Lenovo. Тези марки вече се състезават на китайския пазар с мултинационалните, но като глобални фирми ще трябва да станат по-ангажиращи, гъвкави, схватливи и конкурентни. И ще имат нужда от маркетинг директори.

Дигиталното ще бъде сърцето на промяната на китайския маркетинг. Градове като Хангджоу вече преминаха изцяло към дигиталната телевизия. Растежът на онлайн видео сайтове като Youku и Tudou и нарастването на зрителската база ще продължат. В момента всички водещи производители на електроника в Съединените щати като Apple и Samsung, както и колегите им от китайските Haier, Huawei и TCL, опитват да създадат базирана на облачната технология умна система за разпространение на телевизия, която ще даде възможност на хората да гледат всичко навсякъде.

Актуално проучване на McKinsey посочва, че 300-те града в Китай, които се нареждат след първите 100 най-големи, през 2020 г. ще допринасят за 30% от БВП на страната и този дял ще се покачва с времето. Китайският маркетинг ще стане хиперлокален. Ще бъдат нужни таланти, които да могат да работят в тази динамика.

Китайските маркетинг професионалисти в бъдеще ще са възпитаници на „Харвард“ и „Станфорд“, с китайски корени, смята още авторът. Те ще бъдат млади и активни, модерни, постоянно очакващи да научават повече. Повече отвсякога ще бъдат граждани на света. Трудно е да се каже по какъв начин това ще окаже влияние върху оборота, но можем да си представим, че ще възникнат големи скокове на пазара на труда.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Звукът влияе директно върху клетките в човешкото тяло