Кампанията, която накара 100 000 души да откажат цигарите


Американското правителство отчете, че първата му образователна рекламна кампания срещу тютюнопушенето е била повече от успешна. В трите месеца през 2012 г., в които то е излъчвало в телевизионния ефир на САЩ видеоклипове под мотото "Съвети от бивши пушачи", повече от 200 000 американци са отказали цигарите. 100 000 от тях са подновили вредния за здравето им навик, но други 100 000 са останали трайни непушачи, заради предадените в ефира послания, смятат наблюдателите.

Първоначалната цел на правителството е била кампанията да успее да убеди 50 000 американци да откажат тютюнопушенето, но след това се оказало, че е надхвърлена двойно. Бюджетът е бил 54 милиона долара.

Клиповете са създадени от Arnold Worldwide. В някои от тях са показвани обезобразявания и физически недъзи, дори ампутации, направени на бивши пушачи, които призовават зрителите да откажат цигарите, за да не последват тяхната съдба.

Поради добрия резултат американският Център за контрол и превенция на заболяванията е заделил нов бюджет от 48 милиона долара, с които ще се финансира поредица от още реклами със съвети на пушачи тази пролет. Центърът пресмята, че излъчените досега клипове от 2012 г. са спасили над 300 000 години човешки живот срещу разходи от по-малко от 200 долара за всяка от тези години.

Ето и един от спотовете в кампанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Слънцето се "събужда" и НАСА не знае причината
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Над 127 млн. пътници е превозило столичното метро през 2024 г.
ChatGPT ще използва система за проверка на възрастта след смъртта на тийнейджър
Работна ръка под наем: устойчиво решение или временна мярка за икономиката?
Имате лош шеф? Ето как да се справите