Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Клиентите създават марките, не компаниите
Инетрвю с Марти Ноймаер, работил за Apple, Google, Twitter, Microsoft
- Господин Ноймаер, как да изградим успешна марка?
- Не можеш да изградиш успешна марка преди да разбереш едно просто правило: Марката не е лого. Марката e това, което клиентите мислят, че е продуктът или услугата. Всеки клиент има различно възприятие за продукта на вашата компания, така че фирмата има толкова брандове, колкото са възприятията за този продукт. Необходимо е да поддържате възприятията на клиента за марката всеки път, когато той има контакт с нея. Начините, по които може да го направите са страхотен продуктов дизайн, заинтригуваща реклама със запомняща се символика и послания. В крайна сметка, марките се създават от клиентите, не от компаниите. Вашата работа е да въздействате върху марката по начин, който е печеливш за компанията.
- Кои са основните стъпки за формулирането на печеливша бранд стратегия?
- В основата на всички успешни марки стои уникално пазарно предложение. Ако не сте го измислили печалбата ви ще бъде заложена на карта. Когато много фирми продават идентични продукти на едни и същи клиенти, единственото конкурентно предимство, с което те могат да привлекат вниманието е цената. Стратегията за изграждане на марки е антиподът на ниските цени и малките печалби. Най-добрият начин да разберете дали имате уникална позиция на пазара е като допишете изречението: „Нашата марка е единствената ..., която ...”. В първото празно пространство попълнете вашата категория (перилен препарат, банка, застрахователна компания и пр.), а във второто, това, което ви прави уникални в категорията. Важно е предимството, с което се отличавате на пазара да е простичко и търсено от вашите потребители. Ако установите, че използвате повече от седем думи, то това е сигнал, че имате да работите още върху позиционирането на вашата марка.
- Едни и същи умения ли са необходими за изграждането на напълно нова марка и за ребрандиране на вече познат бизнес?
- Да, уменията, които са необходими са едни и същи. Разликата е в това, че създаването на нова марка изисква визия, а промяната на съществуващата - смелост. Решителността и смелостта са сред качествата, които са необходими, за да промениш бизнес, който има история. Ами какво ще стане, ако се провалим? А какво ще стане, ако нашите клиенти не харесат промяната? Алтернативата често е бавна и болезнена смърт на марката, докато в същото време младите смели брандове завладяват клиентите ви.
Венцислав Савов, интервюто е от списание „Мениджър”, публикуваме го със съкращения
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.