Колко добре пътува рекламата!

Колко добре пътува рекламата!

Показването на марката по превозните средства от градския и междуградския транспорт може би на моменти изглежда странно на широката публика - зависи от марката все пак. Но това със сигурност е изпитан и ефективен метод за рекламиране, подходящ най-вече за стоки и услуги за масова употреба.

В Европа и САЩ се прилага по различни начини:

- като брандиране на целите автобуси и боядисване на фасадата им с цветовете на логото;

- чрез поставяне на висящи рекламни листовки над седалките на автобуса и върху самите тях;

- чрез вграждане на електронни екрани, по които се излъчват непрекъснато видеореклами или чрез залепване на рекламни лепенки над изходите за пътниците.

Комбинацията от реклама в интериора и екстериора на автобуса повишава шансовете за успех, отбелязва американското електронно издание Entrepreneur.

Ако сте решили да заложите на външната реклама върху междуградския автобус, имайте предвид, че тя работи най-добре, когато е поставена в задната му част, наблюдавана от колите на шосето зад него. Градските автобуси са ефективни носители на реклама, когато тя е поставена отстрани, по продължението им, и се забелязва в колоната и от пътниците на спирките.

Най-добрият начин за външно рекламиране върху автобуса, разбира се, е цялостното му брандиране, което го прави огромна, подвижна и неизбежно забележима реклама. В този случай аудиторията не се търси – тя сама намира рекламата.

Съобщенията върху автобусите са печеливши, когато са с опростен смисъл, кратки (от 2-3 думи), изписани с големи, дебели букви и са на светъл фон.

Те са особено ефективни, когато са подкрепени с красива и впечатляваща визия.

Хубаво е надписът отвън и вътре в автобуса да звучи универсално и масово. Превозните средства пътуват навсякъде – до училища, болници, бизнес комплекси, паркове, до малки населени места и по магистрали с товарни коли. Изписаното върху тях попада за кратко пред погледа на всякакъв вид хора, затова по-добре недейте да се насочвате към целеви групи. Ще изключите много потенциални клиенти.

Внимавайте кои автобуси ще изберете за своята реклама – проследете маршрута им и се замислете какви хора ще ги виждат най-често.

Ако можете, комбинирайте подвижната реклама върху автобусите със същата реклама върху билбордове на улиците и на магистралите. Ефектът на преминаването на „рекламен“ автобус покрай билборд със същата реклама е впечатляващ.

Реклама върху автобус на зоологическата градина в КопенхагенРеклама върху автобус на зоологическата градина в Копенхаген

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Макрон търси нов премиер, който да сложи край на кризата във Франция
Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Кристалина Георгиева: Несигурността е новото нормално за световната икономика