Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Колко струва великото лого
Силно, стилно и запомнящо се лого, такова, което задава нови стандарти и сякаш ти казва „Следвай ме!” – всяка компания мечтае за такъв удар, но не на всяка е дадено да го направи. Сигурно струва много пари, биха се оправдали повечето бизнес формации, които така и не успяват да се докоснат до златното сечение на успешния визуален герб на марката.
Всъщност, ако сравним историята на най-известните лога по света, ще установим, че не цената е определяща за славата им. Някои знаменити брандове харчат милиони за създаването на звездно лого. Други – звучащи несериозно дребни суми. А на трети не им коства и стотинка. Вижте доказателствата.
Twitter — $ 6
Twitter купува логото си от снимковия сервиз iStockphoto, като плаща за него само $ 6. По-късно авторът на логото Саймън Оксли с почуда ще разказва, че и в най-смелите си мечти не е допускал, че микроблогът ще заложи на неговия дизайн. Един ден служител на компанията обаче се свързал с него, за да получи разрешение да „оживи” прочутата вече синя птичка от символа.
BP — $ 211 000 000
През 2001 г. BP наема криейтив агенцията Landor Associates, рекламната агенция Ogilvy & Mather и пиар консултанти от Ogilvy PR, за да променят „Зеления щит” – официалното лого на марката по това време на новото „Хелиос” и да проведат съпътстваща кампания по ребрандиране. С дружни усилия се ражда добре познатия понастоящем логотип с жълто-зелено слънце (или слънчоглед, ако предпочитате), което олицетворява енергията в многостранните й проявления, придружено от слогана Beyond Petroleum („Повече от нефт”). Целият ребрандинг е на стойност $ 211 000 000.
Nike — $ 35
През 1971 г. съоснователят на Nike Фил Найт поръчва на студентката Каролин Дейвидсън да разработи графичен дизайн за лого на компанията. Когато тя представя проекта, Найт казва: „Не ми харесва много...но мисля, че все пак ще ми хареса”. За работата си тогава Каролин получава $35.
Години по-късно и по-точно през 1983 г. , Фил Найт – човек, очевидно държащ на думата си, подарява на Дейвидсън златен пръстен с диамант във формата на логото на Nike и акции на компанията за приблизително $ 600 000.
Олимпиада 2012 — $ 625 000
Логотипът, разработен от Уолф Олинсъм за Олимпиадата в Лондон струва $ 625 000. Според официалния пресрелийз за представянето му знакът е „нетрадиционно смел, необикновено вдъхновяващ и неочаквано противоречив, отразяващ съвремието и остротата на Лондон.”
Google — $ 0
Логотипът на Google не струва на компанията и цент. Създаден е през 1998 от Сергей Брин. Впоследствие е променян нееднократно, но основните му елементи се запазват при всеки резидайн.
Pepsi — $ 1 000 000
През 2008 г. компанията Pepsi плати $ 1 000 000 за поръчан и извършен от Arnell Group ребрандинг. А смяната на всички лога и етикети на продукцията на компанията в световен мащаб й коства $ 1,2 милиарда.
Coca-Cola — $ 0
Името Coca-Cola е измислено от счетоводителя на компанията Франк Робинсън. По щастливо стечение на обстоятелствата, той владеел калиграфия и изписал с добре познатия на цял свят шрифт двете думи. Безплатно!
Microsoft — $ 0
Изкушените от новините в областта на технологиите помнят голямата кампания по ребрандирането на марката миналата година. Разработката на новото лого бе осъществена от самата корпорация.
BBC — $1 800 000
Когато през 1997 г. BBC започна позиционирането си в Интернет и цифровата телевизия, британският графичен дизайнер Мартин Ламбие Наир решава, че моментът е подходящ да уреди въпроса с логата, като създаде обединяващ знак за всички канали и медии на корпорацията. Дотогава всеки от тях има свое лого.
Наклонени елементи в шрифта и цветни подчертавания на буквите в повечето от тези знаци породили сериозен проблем с пикселите при изобразяването им на компютърния екран. Дизайнерът изправил наклонените елементи, махнал цветните черти, променил шрифта на Gill Sans и направил логото едноцветно. Всичко това срещу $1 800 000.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.