Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Колко струват логата на великите марки
Един от най-важните елементи на брандинг стратегията на всяка голяма компания е изработването на дизайн на логото. Този процес отнема много време, визия, талант и... доста пари в повечето случаи.
Сайтът Stock Logos направи списък, който сравнява колко са похарчили някои от марките икони за изработката на логото им. Финалът е интересен, подсказва BusinessInsider, който представя класацията. Ето и самите истории.
Световноизвестното лого на компанията е създадено от съоснователя й и съдържател на книжарница Франк М. Робинсън през 1886 г. В сайта на гиганта за безалкохолни напитки се обяснява, че Робинсън е предложил името Coca-Cola, смятайки че „двете букви “C” ще изглеждат добре в реклама”. Искал е да измисли уникално лого и компанията да излезе на пазара с него. Затова е експериментирал, изписвайки името на фирмата с шрифт „Spencerian” – форма на краснопис, модерна за времето в Америка.
Най-добрите неща в живота са безплатни.
Въпреки че логото на компанията в цветовете на дъгата претърпява различни трансформации през годините, оригиналният му дизайн е създаден през 1998 г. от съоснователя на интернет компанията Сергей Брин. Той го изработва с безплатната програма за графика GIMP.
Компанията купува правата върху известното си днес лого със синята птичка от сайта iStockphoto за 15 долара. Художникът, който го е изработил, е Саймън Оксли – британски гражданин, живеещ в Япония. За работата си е получил от Twitter около 6 долара, без никакви заслуги и слава. Предложената от него причка премина през изменения в годините.
Съоснователят на спортния гигант Фил Найт купува известното лого с уникален дизайн от студентката Каролин Дейвидсън през 1971 г. Найт е преподавал курс по счетоводство в университета на Портланд, когато чува как Дейвидсън споменава пред свои колеги в коридорите на учебното заведение, че няма пари да си купи маслени бои. Тогава й предлага да работи за него за 2 долара на час и да прави таблици, графики и накрая – известното лого. „Не ми харесва много, но може би ще ме надживее” й казва той, когато го купува от нея за 35 долара.
Компанията плаща на Пол Ранд 33 хил. долара, за да изработи логото й през 90-те години на 20 век.
Пол Ранд също изработва и лого на NeXT за Стив Джобс през 1986 г. Взема за него $100 хил.
7. London 2012 Olympics: $625 000
Олимпийският комитет плати 400 хил. британски лири за логото на Олимпиадата в Лондон. Символът, създаден през 2007 г. от Улф Олинс предизвика впоследствие доста публични критики и спорове. Мнозина смятат дизайна на продукта му за прекалено немарлив и оприличават логото на Лиза Симпсън от известния сериал "Семейство Симпсън", „която прави орален секс”.
Arnell Group променя дизайна на логото на Pepsi за тази голяма сума през 2008 г. Цената включва пакет за пълен брандинг, според Stock Logos. Компанията изготвя документ от 27 страници, който описва брандинг стратегията й и методологията на промяната на дизайна. В него са използвани изречения като „Емоционални сили променят плодовитостта на бранд идентичността”.
През 1997 г. британската новинарска мрежа променя логото си от шрифтове и картинки в цвят на простички, черни кутийки с трите й букви, изписани в Gill Sans.
Петролният гигант плаща тази колосална и изключително голяма според специалистите в индустрията с лого дизайн по целия свят сума през 2008 г. Рекламна агенция Ogilvy & Mather работи с BP, за да промени логото й, мотото й и имиджа й през 2001. Тогава целта е „фирмата да се представи като енергийна компания, в която хората могат да имат вяра и да вдъхнови кампания, която дава гласност на проблемите им”. След петролния разлив BP вече има други проблеми с имиджа.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.