Кратка програма за личен брандинг

Кратка програма за личен брандинг

Кратка програма за личен брандинг

Независимо в кой вид бизнес работите, вие имате лична марка. Градите личен имидж. Без значение дали работите в офис на Уолстрийт или в апартамент, нает и превърнат в офис от частната ви фирма, вие работите за името си. Освен този на фирмата, изграждате и собствения си имидж. Става дума за процес на персонален брандинг.

Подходът в него има общи черти с този на големите марки, които правят собствен маркетинг. Например на Nike или на Samsung. Има обаче и някои специфики. Не става дума за компания, а за човек. В този смисъл подходът е различен.

Преди всичко трябва да определите какво ви отличава от всички останали в средата ви, коментира в Marketing.About Лаура Лейк. Трябва да откриете и впрегнете уникалната сила, която идва от работата и разработването на проекта да бъдете винаги вас самите. Вие сте посланика на собствената си марка. Както всеки друг. Преди всичко трябва да развявате флага си с гордост. И никога да не показвате, че искате да бъдете някой друг, на друго място.

Тук следват 5 основни полезни съвета, които могат да хвърлят светлина върху процеса на изграждане на личен брандинг. Посочени са от Лаура Лейк.

1. Определете себе си. В ролята си на подчертано социални същества постоянно сме изложени на влиянието на останалите около себе си. Атакувани сме с чужди съобщения, идеи, вярвания и ценности във всеки възможен момент. Понякога, в хода на възприемането им, лесно се объркваме и започваме да губим усещането за себе си. Ако сте се заблудили, спрете да се движите в чуждата насока. Успокойте се, седнете и помислете малко. Опитайте да определите какви дарби имате и в какво сте истински добри. Кое ви различава от всички останали? Независимо дали опитвате да продадете определен продукт, предлагате някаква услуга или просто имате способност на добър финансов анализатор, трябва да знаете кое е това, в което сте най-добри.

2. Създайте си статут на уважаван човек. Изградете присъствие. Втората стъпка след като установите в какво сте особено добри е да получите признание за уменията си. За да бъдете максимално ефектен човек можете да изградите себе си в индустрията, където работите, като интересна личност и експерт. Разберете какви са ползите от вашето присъствие в полето, където се реализирате. Западните експерти съветват: стартирайте блог. Озаглавете го с името си (например www.yournamehere.com). Сложете в страниците своя биография, снимки, разкази и впечатления от хора, които познавате. Направете себе си и офертата си лесни за откриване в Google. Потърсете обратна връзка в хората около вас, за да подобрите онлайн присъствието си.

3. Станете запомняща се личност. Хората може да харесат вашата уникалност и опитите ви да изградите собствена марка, но ако хне си ви спомнят на следващия ден, имате нужда от подобрение в стратегията. Запитайте се кое е онова нещо в мен, което може да се запечати в ума на публиката, която опитвам да достигна.

4. Говорете ясно и бъдете полезни. Целият ефект на съобщението за това колко сте уникални, което искате да предадете, ще се изгуби, ако не го комуникирате по подходящ начин. Важното е в него да има яснота, последователност и постоянство. В англоезичните маркетинг източници тези три ключови елемента са наричани трите „C” на персоналия брандинг (clarity, consistency and constancy). Избягвайте опитите да се изразявате сложно, за да впечатлите желаната аудитория. Просто бъдете себе си и покажете, че сте тук, за да бъдете полезни.

5. Очаровайте останалите с работата си. Покажете, че сте иновативна личност. Идеята на ценното лично присъствие е чрез него да се предаде нещо, което другите биха имали силното желание и емоционалната нагласа да разберат. Запитайте се как бихте могли вие лично да добавите стойност към живота на останалите, споделяйки това, което знаете или на което учителите ви са ви учили по начин, който ще направи позитивна разлика. Да разработвате персонален бранд е процес, който помага да позволите на това, което вече сте, да заблести, след което да започнете да се забавлявате със собствеността върху него, а накрая и да извлечете печелба от него. Затова, правете естествени неща. Давайте допълнителна стойност и го правете честно. Тези усилия бележат началото на историята на личната ви марка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ