Кратък гид как да бъдете по-добър маркетолог

 Кратък гид как да бъдете по-добър маркетолог

Радостта от вниманието към марката в първокласните медии, което всъщност не води до покачване на продажбите. Твърдението на маркетолога, че кампанията му със сигурност работи, без да има налични измервания, които доказват това. Удобното повтаряне на всичко, които предприемат конкурентните.

Това са три от най-честите грешки на съвременните маркетолози, според Дани Уонг, чието мнение, публикувано в американското сп. Entrepreneur, ви представихме вчера. Днес продължаваме с препоръките му, които включват „Кратък гид как да станете по-добър маркетолог”.

Гидът се състои от следните съвети.

• Определете решаващите бизнес цели и начини за измерване. Знайте кои са ключовите фактори за представянето на фирмата, за която работите (KPI). Започнете с посочване на това колко нови продажби или потребители ще й бъдат нужни месечно, за да бъде тя успешна. Всеки месец имайте това число наум, като крайна цел.

• Записвайте нещата, които вършите, в седмичен списък. Разберете, че задачите, които изпълнявате, са от критично значение за самоусъвършенстването на уменията ви като маркетинг професионалист.

• Пресметнете времето, което ви е нужно, за да изпълнявате всяка повтаряща се задача. Това е важна информация за вас и вашата продуктивност.

• Измерете въздействието на всяка задача и го съотнесете към времето, необходимо за извършването й. Представете си следните два сценария: Седмичният ви нюзлетър е маркетинг инструмент, който ви донася нови продажби за 1500 лв. За направата му са необходими 2 часа. В същото време кампанията ви с pay-per-click интернет реклама ви носи 3000 лв. продажби седмично и струва 2000 лв. Отнема 5 часа седмично за поддръжка. Сега, въпрос. Коя от тези две маркетинг дейности ви доставя по-голяма печалба за час? Имайте предвид отговора, когато правите бъдещи решения.

• Прекратете ненужните действия. Спрете да вършите неща, които отнемат от времето ви и не създават резултати.

• Прекарвайте 80% от времето си във вършене на доказано работещи стратегии. В останалите 20% експериментирайте с нови маркетинг тактики. Насочете по-голямата част от времето си към усилия, които доказано работят и ви правят продуктивен човек. Освен това отделяйте време всяка седмица за експериментални маркетинг проекти, в които да се учите на нови неща.

• Спрете и сложете ново начало. Повторете. Правите си лоша услуга, като не измервате влиянието на работата си. Освен това се проваляте в професията, като не разчупвате графика си, включвайки нови маркетинг методи и техники. Не повтаряйте същите грешки отново и отново. По-добре правете нови.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ