Кратък наръчник за управление на добрите идеи

Кратък наръчник за управление на добрите идеи

Следващата печеливша идея на компанията ви може да дойде от всеки – служител, клиент, търговец. Дори от непознат. Всяка личност, свързана с бизнеса, може да ви помогне да стимулирате иновации. Идеите са навсякъде. Само трябва да ги съзрем и организираме в хаоса.

С толкова много предложения, асоциации и хрумвания, произлизащи от света наоколо, как да се ориентираме? За да не стане в главата ни каша е важно да овладеем умението да селектираме. Може да имаме няколко гениални хрумвания. Сблъсъкът им в главата ни или в системата на работа на фирмата ни обаче може да ги унищожи и обезсмисли. 

Надя Гудман описва в американското списание Entrepreneur четири начина на управление на добрите идеи, така че да се получи от тях нещо реално и да проработят. Тя предлага следното:

1. Събирайте ги в банка. Създайте основно пространство, където събирате и споделяте идеи във фирмата. Използвайте динамични, модерни инструменти, които предлагат сътрудничество отвън и връзка с хора, разположени далеч, с мястото на креативност, което сте избрали. Kindling предлага нещо пдообно, както и много други инструменти за мениджмънт на идеите.

2. Слагайте етикет на всяка добра идея. Поддържайте идеите си добре организирани. Подреждайте ги по теми. Можете да включите широки категории като „нови предложения за клиентите” или специфични, свързани с определен продукт или цел. Като поставяте идеите в малки групи ще можете по-късно по-лесно да ги обработвате и да избирате тези, които най-добре подхождат на бизнеса ви. Етикетирането създава рамка, която пък от своя страна помага на хората да измислят нови идеи. Особено когато са свързани със специфични проекти или цели.

3. Всеки списък с идеи поверете на отделен човек. Свържете с отделните етикети хора, които имат отношение към темата и биха реагирали на предложенията. Това е може би най-важният аспект от една добре функционираща програма за иновации – вдъхновен човек или малък екип, който вижда в идеите решения.

4. Отнасяйте се към банката си с идеи като към входяща пощенска кутия. За да възпрете блокирането на идеи, работете по всяка, новопоявила се, колкото можете по-скоро. Подминавайте идеите, в които няма живот и се придвижвайте към тези с потенциал в категорията си. Някои вероятно ще изискват незабавни действия. Други – повече обмисляне, докато се вземе решение. Каквото и да решите да направите във връзка с дадена идея, комуникирайте го с фирмата. Когато знаят кои идеи са били избрани, хората в екипите се чувстват по-мотивирани и са по-склонни да споделят мислите си в бъдеще.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ