Малки стъпки с голям ефект в маркетинг

Малки стъпки с голям ефект в маркетинг

Лесно е да изгубите себе си и тепмото в бизнеса заради детайлите в ежедневието. Как да прекъснете цикъла на рутинната работа? Как да управлявате времето си по-ефективно? Авторите в американското сп. Entrepreneur дават няколко предложения за организация на действията през деня, които според тях ни правят по-ефективни. Ето какво съветват те:

Направете списък на нулевата толерантност. В него трябва да отбележите неща, които е нужно да спрете да правите, за да си освободите повече  време и да се фокусирате върху бизнеса в цялостен план. Така ще съхраните по-голям ресурс от умствената си енергия, която ежедневно използвате. Някои експерти и предприемачи включват в този списък например съкращаване на времето за регулярна проверка на профила си в социалните мрежи, в LinkedIn и Google+, по време на работния ден.  Други забавят отговорите на имейлите и опитват да определят време, в което да се занимават с електронната поща, а не да отговарят на писмата едно по едно, веднага щом са получени и по рефлекс.

Приложете правилото „Една трета”. Започнете да разделяте времето си на три части. Идеята: Отделете една трета от деня си за това да работите за създаването на нови купувачи и клиенти. Една трета посветете на изпълнението на бизнес задачи. И накрая, в последната третина, не забравяйте да се погрижите за настоящото си ядро от клиенти. Много хора в ежедневието си се фокусират върху едната от тези области и забравят другата или останалите две. Някои търсят новите клиенти и изпълняват задачите си, но не отделят време да подхранват съществуващата си общност. Други дават превес на някоя от останалите две части. Коя от трите е вашето слабо място? Коя заема най-малко от времето ви?

5 души, на които да благодарите. Кои са вашите Топ 5 клиента сега? Започнете да изпращате на всеки от тях редовна лична кореспонденция, за да поддържате жива връзка и да проверявате как можете да им бъдете полезни, да напомняте, че могат да разчитат на вас. С този допълнителен ангажимент всъщност ще спечелите много. Става дума само за 5 души. Ако покажете специално отношение към тях, те ще ви върнат услугата. (Въпреки това, ако усетите, че някой от тях предпочита да не общува редовно, се отдръпнете. Вие не искате да притеснявате клиентите си.)

30 медийни минути. Отделяйте 30 минути два пъти седмично, за да заснемате и публикувате в мрежата видео (на вас, на служители, на клиенти или на фирмата си). То ще помогне на хората да възприемат по-ясно процесите в компанията ви и това с какво се занимава тя и защо го прави. Така потенциално ще можете да създадете нови онлайн връзки. Видеото задължително трябва да е по-късо от 5 минути, казват от Entrepreneur. Един от полезните варианти е да покажете интервю със служителите си или с някои ваши клиенти, в което говорят за нещо положително – за успеха, за особености на продуктите.

10 лични отговора на ден. Мнозина в бизнеса днес поверяват отговорността за кореспонденцията от тяхно име на асистенти, търговски директори, маркетинг директори и други подчинени, убедени, че така печелят време. Препращането на писма към тях е масова практика. Отговорът на написани на хартия писма, достигнали до фирмата, вече е почти незвъзможен да се случи лично от името на ръководителя. Незаменимо е обаче, ако вие персонално отговаряте поне на 10 писма на ден, смятат експертите. Така прави например американският президент Барак Обама. Той твърди, че отговаря лично на 10 писани до президентската служба писма всеки възможен работен ден, когато е в офиса. Това е един от неговите ритуали. Въведете тази практика – опитайте задължително лично да отговаряте на някакъв малък брой имейли, блогове, коментари и съобщения в социалните мрежи и сайтовете. Намерете правилно време, в което го правите, и го правете често, без да се оправдавате пред себе си. Този простичък жест увеличава лоялността.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ