Мариса Майер говори на рекламния фестивал в Кан

Мариса Майер говори на рекламния фестивал в Кан

Мариса Майер говори на рекламния фестивал в Кан

От дигиталните списания през телевизията до радиото и вестниците – всяка медия трябва да приеме маркетинга със съдържание или т. нар. native advertising. Това заяви пред публиката на провеждащия се в Кан международен рекламен фестивал шефът на Yahoo и бивш кадър на Google Мариса Майер.

Тя бе един от очакваните и интригуващи лектори на събитието. За изявата й съобщава Adweek. Под native advertising се има предвид съдържание с маркетингова цел в медиите, което се вписва в информационния им поток от журналистически или генерирани от потребителите продукти по максимално естествен начин. В известен смисъл native advertising противостои на традиционния банер и онлайн маркетинг подходите преди зората на социалните медии. 

Ако Yahoo може да загърби миналото, в което бе лидер в мрежата, и да продължи напред, могат и рекламодателите, е едно от посланията на Майер. Тя не е отправила думите директно, обвинявайки рекламодателите в „увековечаване” на традиционните подходи за рекламиране онлайн и изобщо, но е посветила голяма част от речта си на успехите на Yahoo в маркетинга със съдържание. Тези успехи са най-големи пред поколението Y. “Native опитите надминават традиционните дисплей реклами в почти всеки измерител”, посочи Майер.

По време на речта й маркетинг отделът на Yahoo излъчваше информация за нещо ново - спонсорираните от марки публикации в социалната мрежа Tumblr, които са точно в native стил, сега вече ще може да се виждат и в новите сайтове на Yahoo – Yahoo Beauty и Yahoo Tech. Tumblr рекламите в тях ще бъдат изображения, слагани до новините и други публикации на редакцията на сайтовете.

Интеграцията е нещо ново. Yahoo купи Tumblr и Flickr, надявайки се че рекламата в тези две популярни социални платформи ще я захрани финансово. „Когато купихме Tumblr преди година видяхме това, което вероятно и вие сте видели – нямаща равна на себе си платформа за създатели на съдържание и съдържатели на такова. Видяхме и нещо друго – страхотна платформа за марките”, каза Майер от трибуната на Cannes Lions 2014. 

Според нея рекламата със съдържание е неизбежна и трябва да бъде приета като високо ефективна форма на дигитален маркетинг. 3,6 пъти по-вероятно е аудиторията й да потърси бранда, ако я види, спрямо традиционния банер. Шест пъти по-голяма е вероятността публиката да потърси нещо свързано. 46% от поколението Y, забелязало брандирано съдържание, казва, че е консумирало съдържанието, посочва статистика на Yahoo. Една трета от тези зрители са споделяли брандирано съдържание. 

Виж още: Стратегията, по която полудя цялата рекламна индустрия

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ