Маркетинг като детска игра

Маркетинг като детска игра

Той има сериозно значение за бизнеса, но трябва да прилича на детска работа. За да привлечете вниманието на по-малките потребители към продукта или услугата си първо трябва да разбирате как те разсъждават и решават. Децата мислят „по спешност” и когато си наумят нещо, го искат сега и веднага. Обикновено не обичат да чакат, за да бъдат възнаградени. Моменталното връчване на подаръка при тях е от ключово значение.

Наскоро посетих ресторантска верига и забелязах, че нещо не е наред с менюто. Това, което подаряваха с детското си меню ме учуди – те даваха на децата светеща в тъмното лепенка за покритие на електрическия ключ. Вероятно вече се досещате накъде клоня с този пример. Попитах една от продавачките дали тези подаръци се харчат и тя отговори, че не могат да се отърват от тях, защото децата ги оставят на масата.

Зададох си въпроса „Какво точно детето ще прави със светещата лепенка за електрическия ключ в стаята му?”. Нищо. Което ме води до следващия важен въпрос в маркетинга, насочен към деца: ако промоцията не работи, колко дълго ще трябва да чакате, за да свалите играчката от рафтовете и да предложите нова?

Труден въпрос, чиито отговор е съставен от три други отговора на следните въпроси: Предлагате ли предмета като награда само, защото го имате? Дали според вас той не се харесва на децата? Имате ли друг, с който да го заместите? Ако отговорите на трите въпроса са „Да”, значи трябва да смените играчката веднага. Децата помнят много и бързо. Колкото повече от тях разочаровате, толкова повече клиенти губите в бъдеще, докато не предложите нещо различно, детско и атрактивно.

По-малките в семейството обичат нещата, които ги карат да се смеят. Обичат топките и спорта (това е универсален интерес за момиченцата и момченцата). Обичат да изследват света и да научават нови неща за различните култури. Често си представят себе си в далечни места и страни, мечтаят за пътешествия и приключения, за пътувания със свръхмодерни коли, към други планети, на лодки. Те обожават животните. Ако им предложите книжка с картинки от зоологическа градина, сафари, джунгла, много от тях ще се зарадват.

Важно е това, което им подарявате да бъде безопасно и устойчиво, защото те обичат да късат, да мачкат, да цапат и да проучват упорито докъде играчката може да издържи.

Децата обичат да научават и споделят информация. За да ги привлечете като клиенти, опитайте да им дадете тема, за която да говорят и да питат. Например, за Олимпийските игри, чуждите езици, рали състезанията и националните фолклорни традиции в страната ви. И да, динозаврите. За тях винаги има място и живот в детския ум.

Ейнджъл Моралес за MarketingAbout

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ