Маркетинг уроци от Дядо Коледа

Маркетинг уроци от Дядо Коледа

Вярвате ли в Дядо Коледа?

Дори никога да не сте, образът на добрия белобрад старец, който разнася подаръци по света, може да се погледне от различна гледна точка. Като бизнес вдъхновение.

Това коментира в американското списание Inc. анализаторът Харви Маккей. Защо? Дядо Коледа работи с някои неоспорими качества – труди се за благото на другите, не е мотивиран от печалба, върши работата си с добра воля, никога не закъснява и има добра преценка за характера на своите "клиенти". Тези и други негови качества може да се отнесат към бизнеса и да се погледнат от перспективата на маркетинга и пиара, за да се очертаят някои полезни съвети. Например:

Работете за добра репутация. Човек не може да си я купи, тя трябва да се заслужи. Дядо Коледа го е сторил, защото е великодушна душа, която застава на страната на доброто и щедростта. Правете го и вие като служител на фирма или в частния си живот. 

Запаметявайте имена. Той никога не забравя име, нали? Ако искате да покажете на хората, че ви е грижа за тях, направете си труда да запомните имената на колеги, партьори, клиенти. Обръщайте се към тях често по име. Това е важно умение, което трябва да развиете, за да утвърдите личен бранд и да ви уважават.

Подаръците са творчески и са лично за всеки. Тези на Дядо Коледа се харесват на получателя, не на човека, който ги раздава. В противен случай всички може би бихме имали части за шейни и нови червени костюми. Ако маркетинг специалистът свърши работата си добре, той ще познава клиентите си като хора с интереси и неща, които не харесват, не просто като имена в бази данни. Подаръците към клиентите трябва да показват, че сте им обърнали лично внимание. Това ще ви се отплати в бъдеще. (И Дядо Коледа разбира важността на наградите.)

Бъдете добър слушател. Той отделя от времето си, за да чуе всяка молба. Хората, които остават с впечатлението, че са били изслушани, се чувстват по-приети и разбрани. Усещат, че проблемите им са взети насериозно и че това, което казват, е от значение. Това са хората, които стават лоялни клиенти.

Старайте се да имате страхотна усмивка. Едно от най-могъщите неща, които можете да сторите, за да окажете влияние върху някой друг, е да му се усмихнете. Никога не подценявайте силата на една усмивка.

Бъдете смирени. Дядо Коледа не трупа дивиденти от всичко, което се случва около него. Ще ви се отрази добре, ако покажете достатъчно самоувереност и позволите на колеги, на шефа си или на клиенти да говорят открито за способностите и постиженията си. Смирението днес се превръща в изгубено изкуство, а не е трудно да се показва. То означава, че осъзнавате, че има и други хора, които дават принос към успеха ви.

Бъдете ентусиазирани. Защо Дядо Коледа продължава да върши същата работа всяка година? Той е професионалист. Дава в нея всичко от себе си. Фокусира се и ентусиазмът му е очевиден. Той обича това, което прави. Ако не си харесвате работата, не след дълго ще проличи. Ако я обичате обаче, ще заразите другите с мотивацията си и това ще даде резултат, приятен за всички.

Поддържайте позитивна нагласа. Добрият стар белобрадко работи, за да създава радост. Той пожелава щастие, здраве, успех. Ако свикнете да се държите положително, ще си създадете добри навици.

Показвайте лоялност. Неговите джуджета му помагат винаги да бъде на шейната. Лоялността е качество от изключителна важност за отношенията в работата и с приятелите.

Спазвайте сроковете. Иначе нищо не би било същото. 

Развийте умение за добра преценка на чуждия характер. Ще ви бъде от полза в работата и в живота. Винаги има причина човек да постъпва по даден начин. Търсете скритата логика. Погледнете какво е положението на човека срещу вас. Разберете интересите му. Ако са благородни, го наградете. 

Обличайте се за успех. Дядо Коледа го прави. Бъдете подходящо облечени и вие!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ