Марки конкуренти под един покрив

 Марки конкуренти под един покрив

„Когато голям рекламодател избере да похарчи стотици милиони в определена рекламна агенция, обикновено той не очаква основният му конкурент да бъде подслонен под същия покрив. Но след сливането на компаниите Omnicom и Publicis, което бе изненадващо обявено в неделя и ще създаде най-мащабната рекламна фирма в света, нямаше как да не забележим, че големи имена за една нощ станаха част от едно и също семейство. Pepsi и Coca-Cola. AT&T и Verizon. Apple и Google.”

Това коментира Business Insider след обясняването на сделката между американската Omnicom и френската Publicis. Новото рекламно формирование, родено от съчетаването на двете, ще роди глобален гигант със стойност 35,1 млрд. долара и кадрови потенциал от над 130 000 служители.

Изпълнителният директор на Omnicom Джон Рен заяви, че не е притеснен от възникването на конфликт на интереси. „Ще работим изключително засилено с клиентите си върху проблеми и ще опитаме да измисляме творчески решения“, каза той. „Не вярвам, че някой клиент би бил достатъчно важен да възпрепятства сделката“, допълни.

Когато холдинговите компании се разрастват, споровете сред клиентите стават все по-често срещани. Тогава бизнесът започва да търси креативни начини да избегне появата на конфликт на интереси. Сметки са разпределяни в отдалечени една от друга географски локации, с предпазни защити помежду им. От клиентите зависи дали ще задържат доверието си или ще го оттеглят.

„Уолстрийт Джърнъл“ цитира анализатор, който чувал няколко пъти от изпълнителни директори, че ако две топ агенции се слеят, трябва да очакват да загубят 8 до 10% от общия си приход, заради конфликт на марките, които обслужват. Рен смята, че най-голямата възможна загуба би била от 1% от приходите.

За някои компании като Procter & Gamble, които предоставят различни продукти и са обслужвани едновременно от Publicis и Omnicom, сливането едва ли е проблем. Но за други, които исторически са доказали, че не обичат конкуренцията, като S.C. Johnson, партньорството би могло да бъде проблематично.

В областта на безалкохолните напитки в новата компания Publicis Omnicom Group ще се сблъскат Coca-Cola, обслужвана от агенция Leo Burnett, която е към Publicis, и Pepsi Co., за която работи агенция TBWA на Omnicom. Веротно това ще е най-големият конфликт, имайки предвид десетилетната конкуренция между двете и рекламната война помежду им, започната от Pepsi през 70-те и 80-те години на 20 век и организирана с единствената цел да се покаже защо потребителите предпочитат да пият нейните напитки пред тези на Coca-Cola.

В сектора на телекомуникациите се сблъскват AT&T, за която работи Omnicom, и Verizon, обслужвана от Publicis.

И в технологиите ще се подслонят под общ покрив конкурентни гиганти – Apple и Microsoft, за които работи Omnicom, срещу Samsung и Google, с техния партньор Publicis.

При автомобилите пък се събират Nissan, General Motors, Toyota и Volkswagen – всички те работят с холдинговите компании. Говорителят на Nissan посочи пред Reuters, че Renault и Nissan са два големи глобални клиента както на Publicis, така и на Omnicom. “Приветстваме посоката, поета от двете фирми за създаване на най-добрата в бранша компания за комуникации, реклама, маркетинг и дигитални услуги и ще продължим да работим с тях“, каза той.

Шефът продажби на BMW Иън Робъртсън от своя страна е по-малко оптимистичен. „Със сигурност бихме имали повече независимост при други (рекламни) производители“, каза той. „Но в свят, който в момента е свързан, има твърде много сливания от този тип“, е неговото мнение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ