Марките, които ще изчезнат 2012 г.

Марките, които ще изчезнат 2012 г.

Марките, които ще изчезнат 2012 г.

Всяка година американското издание „Уолстрийт джърнъл” съставя списък на марките, които според него ще изчезнат през следващите 18 месеца. Често се случва прогнозите му да са невероятно точни и наистина, заради придобиване или фалит, някои от посочените марки да спрат да съществуват. В други случаи, за изненада, бизнесът се съживява.

Критериите, според които е подготвен списъкът са: 1.) Наличие на рязък спад на продажбите и печалбите. 2.) Поява на разкритие за копанията, което може да доведе до излизане от бизнеса. 3.)Много рязко покачване на разходите, което не е вероятно да бъде компенсирано от скок на цените на продуктите или услугите. 4.) Продажба на друга компания. 5.) Твърде възможен фалит. 6.) Загуба на основното ядро от лоялни клиенти. 7.) Унищожителни операции с пазарен дял.

Всяка от посочените марки в списъка на „Уолстрийт джърнъл” се бори един от посочените проблеми, а може и повече. Ето и списъкът за 2012 г.:

    10. Nokia. "Тя е мъртва. Акционерите чакат с нетърпение купувач", твърдят авторите. Причината е твърде скромното й присъствие на разразтващия се пазар за смартфони, доминиран от Apple, Blackberry на Research In Motion, HTC и Samsung. Една от причините е проблемът й с операционните системи за мобилните й телефони.

    9. Soap Opera Digest. Бъдещето на това списание ще е съсипано от две тенденции. Първата е, че все по-малко хора гледат сапунени опери като „Всички мои деца”. Второ: Вече има ужасно много информация и подробности за този вид сериали онлайн.

    8. MySpace. Преди години беше най-голямата световна социлана мрежа, но отдавна не е. През 2008 г. сайтът бе надвит от Facebook.

    7. Kellogg’s Corn Pops. Бизнесът с царевична закуска от типа „корнфлейкс” в Щатите вече не е това, което е бил. Все по-масова става тенденцията за здравословно хранене, което го убива.

    6. Sony Ericsson. Нейното продуктово развитие изостава сериозно от това на конкуренти като Apple и Research In Motion, които доминираха пазара на смартфони много по-рано. В свят, където смартфоните се масовизират, марката изостава. Докато през миналата година продажбите на iPhone са се удвоили, тези на продуктите на Sony Ericsson са паднали до 43 млн. от 97 млн. през 2008 г.

    5. Sears. В тримесечието до април 2011 г. компанията отчете загуби от 170 млн. долара. Тя притежава над 4000 магазина в САЩ и Канада, но не успява да ги управлява печелившо в последната година.

    4. American Apparel едва се отърва от фалит по-рано тази година. Модната марка пое животворна глътка въздух с последното си финансиране, но вероятно това ще е до време, смятат специалистите.

    3. Saab. Проблемът й е в управлението, твърдят от „Уолстрийт джърнъл”. Създадена през 1949 г., шведската марка беше една от домирашите на световния пазар, но след това беше изместена от „Форд” и „Шавролет” с техните големи коли. Тя не успя да предложи много евтина и добра кола, както „Фолксваген”. Едва 32 хил. автомобила Saab са продадени през миналата година.

     2. A&W (All American Restaurants). Тази фирма за бърза закуска е основана през далечната 1919 г. в Америка и дори е пионер в практиката „вземи за вкъщи от колата”. Нейните малки ресторанти обаче са твърде незабележими днес на фона на конкуренцията.

     1. Sony Pictures има много големи проблеми. Sony закупи филмовото студио от „Колумбия Тристар Пикчър” за 3,9 млрд. долара 1989 г. Сега обаче Sony има сериозни затруднения, от които ще пострада и бизнесът й със забавление. Фискалната й година приключи през март. Тогава компанията отчете 15% спад на оперативните приходи до 7,2 млрд. долара. Индустрията с компютърни игри на Sony e атакувана от Nintendo на Microsoft. Потребителската й електроника се бори с продуктите на Apple. Изпълнителният й директор Хаурад Стрингър трябва спешно да направи нещо, за да покачи цената на дяловете й. Sony Entertainment може да изчезне с продажбата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ