Медийният бизнес в САЩ се отърсва от кризата

Медийният бизнес в САЩ се отърсва от кризата

Американската медийна рецесия върви към своя край. Доказателство за това е, че 100-те водещи медийни компании в САЩ регистрират общо 6.1% по-големи приходи през първата половина на 2010 г. Броят на работните места в медиите е станал по-голям, което е знак за стабилизация. Това сочат данните от специализиран анализ на американското издание AdvertisingAge.

Инвестициите в реклама за първото полугодие на тази година в Щатите са с 5.7% повече. Това е увеличило печалбите на всички медии с изключение на вестниците.

За сравнение, чистата печалба на 100-те най-големи медии в САЩ през 2009 г. регистрира 3.8% спад. Това бяха първите регистрирани данни на загуби в медийния бизнес от 1981 г.насам, когато AdvertisingAge започва да следи приходите.

В бизнеса с разпространението на списания в Щатите през 2010 г. се забелязва чувствително оживление. От компанията Time Warner, която издава най-четеното списание в САЩ – „Тайм” съобщават за 5% увеличение на приходите през първата половина на 2010 г. Само от дигитална реклама приходите за издателя на сп. „Тайм” са скочили с14%. (Във времето преди рецесията през 2007 г. ръстът на онлайн рекламата е едва 7%.) Раздвижването се дължи на печалбите от 26 млн. долара в сектора на печатната реклама и 21 млн. (или 20% повече) в дигиталната реклама. 

Сериозни приходи се отчитат и при телевизиите. News Corp. на медийния магнат Рупърт Мърдок отбелязва  3% по-високи приходи от реклама и 14% по-големи приходи от вноски за кабелни, сателитни или телеком видео услуги. От конкурентната компания CBS Corp. очакват, че таксите за доставка на домашни  телевизионни канали ще им донесат 100 млн. долара по-големи печалби през тази година и 250 млн. до края на 2012 г.

На фона на всички тези положителни резултати само вестникарската индустрия в САЩ все още не може да отлепи от дъното. В кризата хиляди вестници тспряха да излизат. От началото на рецесията досега всеки четвърти журналист в американски вестник е загубил работата си. Заетостта в печатните издания е наполовина, в сравнение с медийния пик през 1990 г. Вестниците са единственият сектор, който няма печалби през 2010 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ