Митовете, които убиват маркетинг съобщението

Митовете, които убиват маркетинг съобщението

Вие сте собственик на малък и среден бизнес и не можете да си позволите да наемете маркетинг агенция. Има доста полезни съвети ще ви помогнат да се справите сами. Те улесняват процеса на писане на рекламно съобщение. И предпазват от проблеми и предизвикателства, които са водили до неуспех в рекламните опити. Най-важният от тях е: не се доверявайте на обхождащите пространството популярни митове за създаването на рекламата. Тук следват 5 от тях, които същевременно формулират и основни грешки в творческия рекламен процес. Допуснете ли ги, има опасност да убиете маркетинг посланието си.

Мит 1. "Потребителите се интересуват от мен и бизнеса ми."

Ами, всъщност изобщо не е така. Единственото, за което ги е грижа, е какво има в бизнеса ви, с което могат да се сдобият, след като извадят портфейла си. И дали това нещо си заслужава, за да похарчат за него трудно заработените си пари. Иначе не ги интересува дали сте били член на местната търговска камара в продължение на 20 години. Или колко симпатични деца има маркетинг мениджъра ви. Затова, моля, пропуснете тези факти и особености в рекламната си информация. Целта на рекламата ви е да ги убедите, че продуктът или услугата, която продавате, ще отговорят на нуждите и желанията им. Или да създадете желание за притежаването им. С други думи, рекламното съобщение трябва да се фокусира върху ползите за клиента.

Мит 2. "Мога да използвам едно и също рекламно съобщение навсякъде."

Не! Не бива да го правите. То трябва да се променя според медията, която използвате. Например, ако пишете реклама за външен билборд, хората ще имат само няколко секудни да го видят, шофирайки в натовареното си ежедневие. В този случай съобщението ви трябва да е кратко и да не създава абсолютно никакво объркване. В същото време, ако пишете директна поща с рекламна информация, която трябва да достигне до потребителите ви, е необходимо да изброите далеч повече детайли, обяснения, отговори на въпроси плюс стимул за незабавно действие като срокове.

Мит 3. "Мога да използвам едно и също съобщение за всички."

Не е добра идея. Различните видове аудитория ще отговорят по различен начин на съобщенията ви, в зависимост от възрастта си, поведението си, опита и т.н. Това е първият класически принцип на маркетинга.

Мит 4. "В рекламата си трябва да звуча умно"

Но не винаги трябва да е така. Езикът и тонът на съобщението трябва да говорят директно за хората, които вероятно ще ги видят. Например, ако пишете реклама, насочена към тийнейджърите, съобщението ви трябва да е различно от това, насочено към възрастните. Пуснете си MTV и ще видите как McDonald's изпълнява този принцип. Важно е в посланията си да спазите жаргона на аудиторията си. Отново принципът е същият: всичко се изработва и пише в зависимост от желаната публика, до която трябва да се достигне, и целевият отговор на маркетинг съобщението.

Мит 5. "Лесно е да се пише реклама."

Никога! Писането на маркетинг съобщение е като другата форма на писането. То зависи от много от езиковите правила, които сте научили още в училище, но е свързано със създаването на деликатна сила на убеждаването, с психологията, креативността и разбирането на света около нас. Не всички добри автори са добри копирайтъри. Не всички добри копирайтъри са добри автори.

По материал на Сюзан Гънилуис в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ