Моделът на Uber започва да се клонира

Моделът на Uber започва да се клонира

Една прогноза за 2015 г.: всичко ще бъде юберизирано. 

Набира популярност представянето "Ние сме Uber-ът на...", с което малки фирми се рекламират като част от набралата скорост икономика на споделянето. Идеята на приложението Uber с предлагане на алтернативни на таксиметровите превози стана една от най-популярните бизнес концепции в света. Мнозина са вдъхновени от него, посочва в материал британският в,"Гардиън". 

Питчът, който се разнася, е следният: като кажеш "ние сме Uber-ът на велосипедите" или "Uber-ът на доставките на домакински продукти по домовете", всеки ще те разбере какво продаваш, продължават авторите. Звучи модерно. Британското издание Vice например разказва, че компании в Обединеното кралство вече се състезават да станат Uber на нещо. Поне 6 са стартирали в областта на пералните услуги наскоро. 

По-рано, през август 2014 г., американското списание Entrepreneur написа, че в Щатите се разпространява такъв начин на говорене. Например Glamsquad - приложение, което дава възможност на жените да повикват където им е удобно фризьор - по домовете си, във фитнесите или офисите, където работят. Това приложение било описано от сайта Business Insider като "Uber-а на женските прически"

"Изглежда една трета от новите стартъпи в САЩ претендират или са определяни като такива от медиите", посочи изданието. "Неслучайно - Uber е една от най-горещите компании наоколо", допълват те. И изброяват накратко различните видове фирми, които са били назовавани или се описват в Америка като Uber на нещо. Тези фирми предлагат най-разнообразни услуги, от медицинските, до подкосяването на ливади и доставките на лечебна марихуана. 

За "Uber на доставките на храна и стоки от супермаркетите" например е сочено приложението SpoonRocket. С него, ако живее в Сан Франциско, човек може да си поръча от меню с един или два вида храни дневно, за 8 долара, и да му доставят поръчката у дома за не повече от 15 минути. "Uber е бутон за такси на телефона ви, ние сме бутон за храна", обяснява съоснователят на фирмата Стивън Ксиао пред Mashable. 

"Uber-ът на цветята" пък е наричано приложението BloomThat. В "меню" от няколко вида букети чрез него човек може да избере на цени, започващи от 35 долара и да му доставят цветята за не повече от 30 минути. Отново, услугата е валидна за Сан Франциско. Според TechCrunch инвестиционната фирма от града SV Angel е вложила във фирмата 2 млн. долара, като парите са на актьора Ащън Кътчър. 

В Америка има и много "Uber-и на прането"Dryv, Washio и още няколко приложения, които предлагат на потребителите човек да дойде да вземе мръсните им дрехи и да им ги върне изпрани. Instacart е още един от "Über-ите на покупките, доставени по домовете". Има и "алкохолен Über" - Saucey, за който работят един куп шофьори, наети да пътуват до денонощните магазини за продажба на напитки и да разнсят бири и по-тежки питиета по спешност. (Само за хора в Лос Анджелис, над 21-годишна възраст.). Eaze пък е "Uber на марихуаната" и я разнася "с медицински цели".

Приложение се представя за "Uber-а на мъжките услуги", като обещава да достави на часа горещи мъже за непълнолетни. Къде? В Сан Франциско, разбира се. Има и "Uber на ипотечните кредити" - за всички американци, на които е било отказано кредитиране от традиционните финансови институции. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ