Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Моделът на Uber започва да се клонира
Една прогноза за 2015 г.: всичко ще бъде юберизирано.
Набира популярност представянето "Ние сме Uber-ът на...", с което малки фирми се рекламират като част от набралата скорост икономика на споделянето. Идеята на приложението Uber с предлагане на алтернативни на таксиметровите превози стана една от най-популярните бизнес концепции в света. Мнозина са вдъхновени от него, посочва в материал британският в,"Гардиън".
Питчът, който се разнася, е следният: като кажеш "ние сме Uber-ът на велосипедите" или "Uber-ът на доставките на домакински продукти по домовете", всеки ще те разбере какво продаваш, продължават авторите. Звучи модерно. Британското издание Vice например разказва, че компании в Обединеното кралство вече се състезават да станат Uber на нещо. Поне 6 са стартирали в областта на пералните услуги наскоро.
По-рано, през август 2014 г., американското списание Entrepreneur написа, че в Щатите се разпространява такъв начин на говорене. Например Glamsquad - приложение, което дава възможност на жените да повикват където им е удобно фризьор - по домовете си, във фитнесите или офисите, където работят. Това приложение било описано от сайта Business Insider като "Uber-а на женските прически"
"Изглежда една трета от новите стартъпи в САЩ претендират или са определяни като такива от медиите", посочи изданието. "Неслучайно - Uber е една от най-горещите компании наоколо", допълват те. И изброяват накратко различните видове фирми, които са били назовавани или се описват в Америка като Uber на нещо. Тези фирми предлагат най-разнообразни услуги, от медицинските, до подкосяването на ливади и доставките на лечебна марихуана.
За "Uber на доставките на храна и стоки от супермаркетите" например е сочено приложението SpoonRocket. С него, ако живее в Сан Франциско, човек може да си поръча от меню с един или два вида храни дневно, за 8 долара, и да му доставят поръчката у дома за не повече от 15 минути. "Uber е бутон за такси на телефона ви, ние сме бутон за храна", обяснява съоснователят на фирмата Стивън Ксиао пред Mashable.
"Uber-ът на цветята" пък е наричано приложението BloomThat. В "меню" от няколко вида букети чрез него човек може да избере на цени, започващи от 35 долара и да му доставят цветята за не повече от 30 минути. Отново, услугата е валидна за Сан Франциско. Според TechCrunch инвестиционната фирма от града SV Angel е вложила във фирмата 2 млн. долара, като парите са на актьора Ащън Кътчър.
В Америка има и много "Uber-и на прането" - Dryv, Washio и още няколко приложения, които предлагат на потребителите човек да дойде да вземе мръсните им дрехи и да им ги върне изпрани. Instacart е още един от "Über-ите на покупките, доставени по домовете". Има и "алкохолен Über" - Saucey, за който работят един куп шофьори, наети да пътуват до денонощните магазини за продажба на напитки и да разнсят бири и по-тежки питиета по спешност. (Само за хора в Лос Анджелис, над 21-годишна възраст.). Eaze пък е "Uber на марихуаната" и я разнася "с медицински цели".
Приложение се представя за "Uber-а на мъжките услуги", като обещава да достави на часа горещи мъже за непълнолетни. Къде? В Сан Франциско, разбира се. Има и "Uber на ипотечните кредити" - за всички американци, на които е било отказано кредитиране от традиционните финансови институции.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.