Най-активното време за онлайн пазаруване

Най-активното време за онлайн пазаруване

В дните преди и след Коледа по традиция потребителите по цял свят атакуват и сайтовете за електронна търговия. Седмици по-рано продавачите в интернет и марките със силно присъствие в мрежата обмислят последните тенденции в нея, новите технологични инструменти за продажба и стратегиите на маркетинга.

Не можете само да направите това, което сте сторили през миналата година, и да очаквате, че ще повишите онлайн продажбите, коментира Лаура Лейк в Marketing.About. От Коледа ни делят по-малко от 50 дни и само 12 от най-интензивното пазаруване за цялата година.

Готови ли сте за Коледния сезон? Ако не сте, това е призив за пробуждане. Едни от най-силните дни за търговия се задават на хоризонта и е време да се подготвите за тази активност от гледна точка на маркетинга, независимо дали се занимавате с онлайн търговия или само конкурентите Ви го правят.

В САЩ например, където е-търговията около Коледа е една от най-интензивните в света, маркетинг специалистите определиха 5 названия за всеки един от дните в предстоящите зимни празници на 2011 г. Според тях 24. ноември – Денят на благодарността – е "черен ден" за онлайн продажбите (и за продажбите като цяло). Хората остават у дома със семейството. 25. ноември се смята за "черен петък" след Деня на благодарността. Той обозначава началото на предстоящия традиционен Коледен шопинг сезон. Следва 13. декември, който в Щатите е известен като "зеления понеделник". Тогава eBay прави специална маркетинг кампания и се предполага, че това е последният ден, в който онлайн купувачите могат да правят покупки без да плащат допълнителни такси, за да бъдат опаковани купените от тях стоки за Коледа.

Кое ще бъде различното в сезона на електронната търговия през тази година?

Очакванията на потребителите се промениха в последните години и сега те изискват повече от онлайн продавачите. Настояват за изключителни услуги, добавена стойност и гладко протичане на транзакцията от началото до края й. Освен това искат да почувстват, че имат директна връзка с бизнеса. Затова се препоръчва на фирмите с онлайн предложения за продажби да направят маркетинг съобщението си максимално лично и не само да предизвикат удовлетворение сред клиентите, но и да провокират засилване на потребителската лоялност.

Купувачите и особено по-младите от тях много бързо усвоиха технологиите за онлайн пазаруване. Продавачите са длъжни да бъдат на върха с последните инструменти, които се предлагат. Като актуализират технологиите си, те показват, че бързо се присподобяват към средата и растат с по-високи темпове. Ако не останете агресивни с тестването на нови инструменти е по-вероятно да изостанете от конкуренцията.

Вземете празен лист хартия или отворете нов документ на компютъра си и се запитайте какви стратегии ще използвате и трябва да използвате в края на 2011 г., съветва Лаура Лейк. Отделете малко време и помислете за клиентите си. Къде се намират, как изглеждат? Какво смятате, че ще поръчат от Вас през този празничен сезон? Как можете да им помогнете да получат нещата по-бързо? Това са важни въпроси за маркетинг плана преди Коледа на всеки бизнес с онлайн присъствие, за които специалистите е полезно да се замислят сега.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ